Uchwała Nr XXXIV/271/10

UCHWAŁA NR XXXIV/271/10

 

Rady Gminy Narewka

 

z dnia 23 czerwca 2010r.

             w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Narewka za I półrocze, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury.

     Na podstawie art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240; z 2010 r. Dz. U. Nr 28, poz. 146) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Wójt Gminy Narewka przedstawia Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 31 sierpnia każdego roku pisemną informację:

1) o przebiegu wykonania budżetu Gminy Narewka za I półrocze,

2) o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej,

3) o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury.

2.  Informacja, o której mowa w ust. 1 pkt.2 ma zastosowanie po raz pierwszy do  informacji sporządzonych za I półrocze 2011r.

§ 2. 1.Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Narewka za I półrocze powinna obejmować:

1) Część tabelaryczną zawierającą:

a) zestawienie wykonania dochodów i wydatków w szczegółowości nie mniejszej jak w uchwale budżetowej,

b) zestawienie wykonania głównych zadań inwestycyjnych,

c) zestawienie wykonania udzielonych dotacji z budżetu gminy.

2) Część opisową zawierającą:

a) omówienie stopnia realizacji dochodów bieżących i majątkowych budżetu gminy

b) omówienie stopnia realizacji wydatków bieżących i majątkowych budżetu gminy,

c) przedstawienie planowanej i wykonanej kwoty deficytu lub nadwyżki,

d) przedstawienie stanu należności budżetu gminy, zobowiązań wymagalnych oraz stanu udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń i zwolnień,

e) omówienie przychodów i rozchodów budżetowych.

2.  Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej powinna obejmować stopień realizacji przedsięwzięć określonych uchwałą Rady Gminy w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, w tym:

1) Projekty związane z:

a) programami finansowymi z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz z innych źródeł zagranicznych nie podlegające zwrotowi,

b) umowami o partnerstwie publiczno-prawnym.

2) Umowy, których realizacja w roku budżetowym  i w latach nastepnych jest niezbędna do zapewnienia ciagłości działania gminy i z których wynikają płatności wykraczające poza rok budżetowy,

3) Gwarancje i poręczenia udzielone przez Gminę.

3. Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury za I półrocze powinna obejmować dla każdej odrębnie:

1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planów finansowych instytucji, w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planów finansowych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń od planu.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XXVII/279/06 Rady Gminy Narewka z dnia 28 lutego 2006 r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

 

Andrzej Niedźwiedź

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Data wytworzenia: 2010-06-23

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2010-07-08

Data modyfikacji: 2010-07-08

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2010-07-08