Protokół Nr IV/07

P r o t o k ó ł  Nr IV/07

sesji Rady Gminy Narewka odbytej w dniu 16 lutego 2007 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1

 

         Obecni radni:

1. Andrzej Niedźwiedź                       - zam. Kapitańszczyzna

2. Mieczysław Gryc                           - zam. Narewka

3. Krystyna Kisła                               - zam. Narewka

4. Jan Ciełuszecki                              - zam. Lewkowo Nowe

5. Jan Drewnowski                            - zam. Mikłaszewo

6. Jerzy Drozd                                   - zam. Narewka

7. Mirosław Krasnopolski                 - zam. Narewka

8. Sławomir Kulesza                         - zam. Siemianówka

9. Mirosław Leoniewski                   - zam. Mikłaszewo

10. Jerzy Łuksza                               - zam. Olchówka

11. Radosław Paweł Matysiuk         - zam. Siemianówka

12. Iwona Ptaszyńska                       - zam. Cieremki

13. Władysław Radziwoniuk           - zam. Świnoroje

14. Jerzy Rowiński                          - zam. Lewkowo Stare

15. Jan Suchodoła                           - zam. Tarnopol

         W sesji ponadto udział wzięli:

1. Mikołaj Pawilcz                        - Wójt Gminy

2. Jarosław Stocki                         - Z-ca Nadleśniczego N-ctwa Browsk

3. Tamara Moroz                          - Dyrektor Oddziału BS

4. Andrzej Jarmoszuk                   - K-nt Placówki Straży Granicz.

5. Anna Stulgis                             - p.o. Dyrektor GOK

6. Maria Lewsza                           - Dyrektor Zespołu Szkół

7. Ilona Zubrycka                         - Sołtys sołectwa Babia Góra

8. Włodzimierz Kiczkaluk           - Sołtys sołectwa Grodzisk

9. Anatol Romańczuk                  - Sołtys sołectwa Guszczewina

10. Mirosław Dobrzyński            - Sołtys sołectwa Janowo

11. Włodzimierz Chodakowski  - Sołtys sołectwa Krynica

12. Jan Wojciechowski               - Sołtys sołectwa Leśna

13. Mikołaj Ławreszuk               - Sołtys sołectwa Lewkowo Nowe

14. Tomasz Charkiewicz            - Sołtys sołectwa Lewkowo Stare

15. Alina Filinowicz                   - Sołtys sołectwa Stare Masiewo

16. Jan Marczuk                          - Sołtys sołectwa Nowe Masiewo

17. Helena Łuksza                      - Sołtys sołectwa Michnówka

18. Mirosława Trusiewicz          - Sołtys sołectwa Mikłaszewo

19. Jerzy Wasilczyk                   - Sołtys sołectwa Narewka

20. Waldemar Karpiuk               - Sołtys sołectwa Ochrymy

21. Jerzy Łuksza                         - Sołtys sołectwa Olchówka

22. Aleksy Wróblewski              - Sołtys sołectwa Planta

23. Artur Szymaniuk                  - Sołtys sołectwa Siemianówka

24. Halina Grzybek                    - Sołtys sołectwa Skupowo

25. Halina Trusiewicz                - Sołtys sołectwa Tarnopol

26. Halina Wierzchowska         - Sołtys sołectwa Zabłotczyzna

27. Maryna Bondaruk                - Soł. soł. Lewkowo Stare w poprz. kadencji

28. Anna Karetko                      - Soł. soł. Stare Masiewo w poprz. kadencji

29. Aleksander Drozd               - Soł. soł. Skupowo w poprz. kadencji

30. Andrzej Wolfart                  - Dyrektor Podl. Zarządu Dróg Woj.

31. Mirosław Gaworko             - Z-ca Kierownika ZDP

32. Jan Citko                            - projektant

         Obrady IV sesji Rady Gminy Narewka otworzył o godz. 10,00 Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź. Po powitaniu zebranych i stwierdzeniu prawomocności obrad / w sesji uczestniczy 15 radnych/ Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad IV sesji.

Do przedstawionego porządku dziennego radni żadnych uwag, ani propozycji nie zgłosili.

Porządek obrad IV sesji przedstawia się następująco:

1. Przyjęcie protokołu z III sesji Rady Gminy.

2. Wnioski i interpelacje radnych.

3. Zmiany w budżecie gminy na 2007 r.

4. Stan dróg na terenie Gminy Narewka.

5. Zatwierdzenie planów pracy komisji Rady Gminy na 2007 r.

6. Zatwierdzenie proponowanego obszaru ochrony siedlisk Natura 2000.

7. Powzięcie uchwał w sprawach:

   - sprzedaży nieruchomości,

   - ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz akceptacji wartości jednego punktu przy ustalaniu wynagrodzenia dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych,

   - zarządzenia poboru w drodze inkasa opłaty skarbowej, określenia inkasenta
i wysokości wynagrodzenia za inkaso,

   - regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Narewka,

   - miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przemysłowo
- składowego na działkach Nr ew. 369/2, 369/5, 369/6, 394 i część działki
Nr ew. 309/2 położonych na gruntach wsi Planta.

8. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między III, a IV sesją Rady Gminy.

9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.

10. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 - przyjęcie protokołu z III sesji Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź zwrócił się do radnych z pytaniem, czy mają jakieś uwagi do protokołu z III sesji Rady Gminy.

Radni nie zgłosili żadnych uwag do protokołu z III sesji Rady Gminy,
a zabierając głos Pan Jan Ciełuszecki - radny ze wsi Lewkowo Nowe stwierdził, iż protokół z III sesji Rady Gminy jest napisany skrupulatnie.

W zarządzonym przez przewodniczącego obrad głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw,
O - wstrzymujących się przyjęła protokół z III sesji Rady Gminy.

Do punktu 2 - wnioski i interpelacje radnych.

W tym punkcie porządku obrad radni głosu nie zabrali i nie zgłosili żadnych wniosków i interpelacji.

Do punktu 3 - zmiany w budżecie gminy na 2007 r.

 Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź udzielił głosu Panu Mikołajowi Pawilcz - Wójtowi Gminy w celu przedstawienia propozycji zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Do przedstawionej propozycji zmian w budżecie gminy na 2007 r. żadnych uwag nie wniesiono.Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r.

W zarządzonym głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw, O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/27/07

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r. - stanowiącą zał. Nr 1

Do punktu 4 - stan dróg na terenie Gminy Narewka.

 Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Panu Mikołajowi Pawilcz  - Wójtowi Gminy.

Zabierając głos Pan Mikołaj Pawilcz poinformował, iż na terenie Gminy Narewka jest 67,7 km dróg gminnych, 75 km dróg powiatowych i 23,6 km drogi wojewódzkiej. Dróg gminnych asfaltowych jest niewiele ponad 10 km. Od 2001 roku zmodernizowano na terenie gminy / na nawierzchnię asfaltową/ następujące drogi:

- w roku 2001 -Skupowo - 1 km,

- w roku 2002 - Narewka / k. Straży Granicznej/ - 0,1 km,

- w roku 2003 - Nowa Łuka ul. Leśna - 0,9 km,

 - Narewka ul. Białowieska - 0,1 km,

- w roku 2004 - Skupowo - 0,5 km,

- w roku 2005 - Narewka - Janowo - 1,1 km,

- w roku 2006 - ulica w Zabłotczyźnie - 0,7 km,

 - Siemianówka ul. Jesionowa - 0, 5 km

- ulica w Masiewie / droga powiatowa/ - 900 m.

     Na 2007 r. planowana jest modernizacja ulicy we wsi Stoczek i drogi do wsi Stoczek, ulicy Polnej w Siemianówce i zaplanowane jest 200 tys. zł na drogę Siemieniakowszczyzna - Babia Góra i na modernizację tej drogi proponowane będzie zaciągnięcie pożyczki. Jest opracowany projekt techniczny na drogę Ludwinowo - Stary Dwór, a w trakcie opracowania jest projekt na ulicę Cichą  i cz. ul. Ogrodowej w Narewce, na drogę Tarnopol - Kruhlik i Mikłaszewo  - Dziki Zachód.

     Zabierając głos Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich poinformował, iż na terenie Gminy Narewka drogi wojewódzkiej jest ponad 23 km w ciągu drogi od Juszkowego Grodu do Nowosad. Stan tej drogi jest na poszczególnych odcinkach i dobry i średni i zły. Planowana była przebudowa tej drogi, ale w związku z tym, że na drogi wojewódzkie nie otrzymano środków unijnych na razie nie mieści się ona  w planach remontowo - inwestycyjnych. Będą czynione starania, aby utrzymać ją w stanie takim jak jest obecnie. Drogę tą, która jest bardzo słaba, bez stabilizacji jeździ bardzo dużo samochodów z dużym obciążeniem. Podlaski Zarząd stara się utrzymać w dobrym stanie przynajmniej 1 pas drogi, po którym porusza się transport z obciążeniem. Na remonty 1880 km dróg w województwie mają 2,5 mln zł i 3 mln zł na konserwację i utrzymanie. Droga wojewódzka przechodząca przez teren Gminy Narewka jest zapisana do projektowania i będą starać się opracować projekt techniczny, ale czy to się nie zmieni nie wiadomo.

         W dyskusji głos zabrali:

1. Pan Mieczysław Gryc - radny ze wsi Narewka pytał, jakie są kategorie podziału, która droga ma być pierwsza modernizowana?

2. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich odpowiadając na pytanie Pana radnego poinformował, iż dwa razy do roku oceniany jest stan dróg i zgłaszany jest on do Urzędu Marszałkowskiego, który decyduje, co i gdzie robić.

3. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy stwierdził, iż środki na modernizację dróg przekazuje Zarząd Województwa Podlaskiego. Pytał, czy w roku bieżącym jest szansa odnowienia najgorszych odcinków drogi wojewódzkiej na terenie naszej gminy?

4. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW odpowiadając na pytanie Pana Wójta stwierdził, iż będzie to robione w 2007 r.

5. Pan Jan Ciełuszecki - radny ze wsi Lewkowo Nowe wnosił o uzupełnienie ubytków w nawierzchni drogi wojewódzkiej na odcinku Nowiny - Planta. Prosił, żeby zgodnie z obietnicą PZDW, wyciąć do końca kwietnia br. suche topole przy drodze wojewódzkiej.

6. Pan Aleksy Wróblewski - sołtys sołectwa Planta zgłosił, iż droga w Plancie od drogi wojewódzkiej do punktu przeładunkowego nie jest posypywana, jest tam sam lód.

7. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW w nawiązaniu do głosu Pana sołtysa poinformował, iż są określone standardy zimowego utrzymania dróg i każdy km drogi jest tam zapisany. Droga wojewódzka jest w III standardzie zimowego utrzymania to znaczy ma być ona odśnieżona, a zakręty i wzniesienia posypane. Droga taka będzie śliska, więc trzeba ostrożnie jeździć.

8. Pan Andrzej Niedźwiedź - Przewodniczący Rady Gminy prosił  o poinformowanie radnych o organizacji Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, ilu pracowników pracuje na drogach, a ilu jest biurowych, ile jest środków na inwestycje i czy była restrukturyzacja firmy, czy były zwolnienia pracowników, czy przyjęcia?

9. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich odpowiadając na pytania Pana przewodniczącego poinformował, iż w strukturze PZDW jest zarząd, który zajmuje się przygotowaniem i realizacją inwestycji  i wydział utrzymania. W terenie jest 5 rejonów, w których jest po 18 osób tj. po 3 brygady patrolowe, które mają do obsługi ok. 270 km. W każdym rejonie jest też po 3 pracowników umysłowych i do każdej brygady majster. Ogółem w PZDW zatrudnionych jest 129 osób z tego 46 osób w biurze. W PZDW nie zachodziła potrzeba restrukturyzacji. Budżet na drogi jest w wysokości w zależności od roku. Przez ostatnie 4 lata wzrastał, a na rok bieżący jest bardzo mały, jest tylko ponad 5 mln zł, a było 9  - 12 mln zł. Prace na drogach wykonują systemem zleconym, a wykonawca wyłoniony jest w przetargu.

10. Pan Mieczysław Gryc - radny ze wsi Narewka pytał, czy osoby, które wykonują na rzecz PZDW odśnieżanie dróg mają określone, co i jak mają wykonać, gdyż czasem pług podczas odśnieżania jest opuszczany na widok radiowozu policyjnego?

11. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW odpowiadając na pytanie Pana radnego poinformował, iż w umowie jest określone, jaki zakres ma być wykonany i w jakim czasie / odśnieżanie 2 godz. po opadzie śniegu/. Pług do odśnieżania może być podniesiony w samochodzie, jeśli droga jest odśnieżona, albo jeśli przejeżdża na odśnieżanie innej drogi.

12. Pan Mieczysław Gryc - radny ze wsi Narewka pytał, jak rozróżnić, który pług ma jaką drogę odśnieżać?

13. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW odpowiadając na pytanie Pana radnego stwierdził, iż można to sprawdzić zatrzymując samochód i sprawdzając kartę drogową, w której jest określone, jaki odcinek drogi ma dany samochód odśnieżać.

14. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy mówił, iż często jest tak, że samochody z podniesionym pługiem do odśnieżania przejeżdżają po terenie naszej gminy, gdyż jadą po sól do posypywania dróg, która jest sprzedawana na terenie naszej gminy.

15. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca kierownika Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce zabierając głos poinformował między innymi, iż drogi powiatowe są to drogi średniej kategorii, a główne zadania Zarządu Dróg Powiatowych to:

- jak najwięcej zrobić w zakresie dróg dla społeczności lokalnej,

- utrzymanie dróg / utrzymanie zimowe, utrzymanie nawierzchni, wycinka zakrzaczenia, malowanie/,

- inwestycje / budowa lub przebudowa na drogi lepszej jakości/.

W 2006 r. na terenie Gminy Narewka przebudowana została droga Leśna  - Siemianówka o długości 4 km i wyasfaltowano 900 m odcinek drogi ulicy
w Masiewie za środki Gminy Narewka w kwocie 95 tys. zł. Jeśli jest współpraca pomiędzy Starostwem Powiatowym, a Gminą można więcej zrobić. Na 2007 r. planowana jest na terenie Gminy Narewka przebudowa rowu w Narewce, dokończenie przebudowy drogi - ulicy w Starym Masiewie i przebudowa wspólnie z Gminą Narewka / 50 tys. zł/ chodników w Lewkowie Starym  i Nowym.

Dalsze plany inwestycyjne to:

- remont przepustu w Zabrodach,

- ułożenie chodników w Lewkowie Starym i Nowym,

- przebudowa drogi do Słobódki,

- przebudowa drogi Podlewkowie -Ochrymy i Podlewkowie - Minkówka,

- przebudowa drogi Krzywiec - Bernacki Most.

16. Pan Andrzej Niedźwiedź - Przewodniczący Rady Gminy pytał Zastępcę Kierownika ZDP na ile realne są plany ZDP?

17. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP odpowiadając na pytanie Pana przewodniczącego Rady Gminy stwierdził, iż plany na lata 2007
- 2013 są dalekowzroczne, obejmują 6 lat, a realizacja ich będzie zależała od posiadanych środków i Starostwa Powiatowego.

18. Pan Mieczysław Gryc - radny ze wsi Narewka pytał, kto decyduje i jak często sprawdza się w terenie potrzebę wycięcia zakrzaczenia przydrożnego. Mówił, iż wyjazd od Smolnicy na drogę wojewódzką jest bardzo niebezpieczny i tam nie wystarczy już wyciąć zakrzaczenie w rowie, ale trzeba i poza rowem. Praktycznie przy każdym wjeździe na kolonie na terenie naszej gminy trzeba wyciąć zakrzaczenie, a jeśli nie robi się tego co roku, rowy są mocno zarośnięte.

19. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP odnosząc się do głosu przedmówcy stwierdził, iż wycinka zakrzaczenia z rowów jest bardzo istotna
i problem na terenie Gminy Narewka może być rozwiązany, jeśli Polska Izba Biomasy wykorzysta pozwolenie i wytnie zakrzaczenie przydrożne. Odczytał
w tej sprawie pismo. Zakrzaczenie przydrożne przez pracowników zarządu jest wycinane w okresie, gdy nie realizują inwestycji. Wyjazdy z posesji na kolonii można odpowiednio oznakować, ale to nie rozwiąże problemu. Postarają się temu przyjrzeć. O wycince zakrzaczenia decyduje Kierownik ZDP i Kierownik Obwodu Drogowego, który dwa razy do roku sprawdza stan przydrożnego zakrzaczenia.

20. Pan Jerzy Rowiński - radny ze wsi Lewkowo Stare przekazał prośbę mieszkańców sołectw Lewkowo Nowe i Lewkowo Stare o ustawienie w tych wsiach, przy zakrętach luster dla poprawy widoczności na drodze, albo rozważyć możliwość utworzenia w Lewkowie Nowym wysepki. Mówił, iż ulica w Lewkowie Starym na odcinku ok. 400 m / pod górkę/ nie jest posypywana  w okresie zimowym i gdyby nie robiła tego Ceramika Budowlana, byłoby bardzo ślisko.

21. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP odnosząc się do głosu Pana radnego stwierdził, iż sprawy bezpieczeństwa na drodze są bardzo ważne
i należy je zbadać. Jeśli jest potrzeba podsypania jakiegoś odcinka drogi można dzwonić do dyżurnego zimowego utrzymania dróg i to zostanie zrobione.

22. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy stwierdził, iż już niedługo, po najbliższej niedzieli do zarządów dróg zostaną przekazane wnioski z zebrań wiejskich, na których zgłoszone zostały te wszystkie sprawy - potrzeby,
o których mówi się dzisiaj. Poinformował, iż wystąpił do Pana dyrektora PZDW o oszacowanie, ustalenie wartości robót - ułożenie chodnika w Świnorojach
i jeśli będzie zgoda zarządu na realizację tego zadania w kosztach po połowie, będzie proponować ująć wydatek na ten cel w budżecie gminy.

23. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW w nawiązaniu do głosów przedmówców stwierdził, iż nie zawsze można postawić znak drogowy, tam gdzie uważają za potrzebny mieszkańcy. Zmiana organizacji ruchu należy do Marszałka, który powołuje komisję, która analizuje potrzeby i decyduje i albo się wprowadza zmianę, albo nie. Mówił, iż bardzo często przy drodze wojewódzkiej są niszczone przez młodzież pachołki kierunkowe. Zadeklarował współpracę w sprawie ułożenia chodników w Świnorojach

24. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy pytał, ile środków w budżecie powiatu jest przewidzianych na inwestycje drogowe i co będzie w tym zakresie robione na terenie powiatu?

25. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP odpowiadając na pytanie Pana Wójta stwierdził, iż nie ma informacji o budżecie na 2007 r. Na dzień dzisiejszy wiadomym jest, że w 2007 r. na terenie Gminy Narewka dokończona zostanie modernizacja drogi - ulicy w Masiewie i układane będą chodniki w Lewkowie.

26. Pan Mirosław Dobrzyński - sołtys sołectwa Janowo proponował na środku drogi wojewódzkiej na całej długości namalować biały pas, gdyż są trudności
z mijaniem się z samochodami ciężarowymi / TIR/.

27. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW odnosząc się do głosu Pana sołtysa stwierdził, iż droga wojewódzka nie odpowiada standardom i nie można na niej namalować pasa. Żeby utrzymać w odpowiednim stanie drogi trzeba mieć 16,5 tys. zł na 1 km, minimum to 8,5 tys. zł, a PZDW ma na 1 km drogi niecałe  3 tys. zł. Wycinanie zakrzaczenia przydrożnego odbywa się w ramach programu  „ Drogowiec”. Zatrudnieni w ramach tego programu bezrobotni wycinają zakrzaczenie, czyszczą przepusty drogowe.

28. Pan Andrzej Niedźwiedź - przewodniczący Rady Gminy mówił, iż po uzgodnieniu z ZDP, że mieszkańcy wytną zakrzaczenie przydrożne przy drodze Bernacki Most - Krzywiec k. Krynicy Kierownik ZDP nie pozwolił wycinać, gdyż ponoć wycinano za grube drzewa. Takie załatwienie sprawy było przykre zarówno dla mieszkańców wycinających krzaki, jak i dla niego.

29. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP w nawiązaniu do głosu Pana przewodniczącego stwierdził, iż przekaże tą sprawę Panu kierownikowi.

30. Pani Halina Wierzchowska - sołtys sołectwa Zabłotczyzna pytała, czy droga Narewka - Zabłotczyzna jest ujęta w planach do modernizacji. Jest to droga bardzo wąska, w złym stanie technicznym, a chodzą nią dzieci do szkoły  i jeżdżą TIR-y. Mówiła, iż może mogłyby w koszcie modernizacji tej drogi partycypować Naftobazy. Pytała, czy przy swojej posesji można wyciąć zakrzaczenie przy drodze?

31. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP w nawiązaniu do głosu Pani sołtys mówił, iż na pewno jest potrzeba poszerzenia drogi z Narewki do Zabłotczyzny. Problem, jego zdaniem, należy zgłosić na piśmie, a przed przystąpieniem do modernizacji drogi trzeba najpierw opracować dokumentację. W sprawie wycinki zakrzaczenia przy drodze powiatowej przy swojej posesji należy się skontaktować z Zarządem Dróg Powiatowych.

32. Pan Mirosław Leoniewski - radny ze wsi Mikłaszewo pytał, do kogo należy utrzymanie zjazdów na posesje?

33. Pan Mirosław Gaworko - Zastępca Kierownika ZDP odpowiadając na pytanie Pana radnego poinformował, iż utrzymanie zjazdu na posesję jest obowiązkiem właściciela posesji.

34. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy mówił, iż o wycięcie zakrzaczenia przydrożnego przy swoim gospodarstwie przy drodze powiatowej należy zgłosić się z podaniem do Zarządu Dróg Powiatowych, gdzie spisana zostanie umowa określająca warunki i zasady wycięcia zakrzaczenia. W przypadku wycięcia zakrzaczenia przy drogach gminnych trzeba zgłosić się do Urzędu Gminy. Zarówno ZDP jak i Urząd Gminy są na to otwarci, a takie wymogi muszą być spełnione.

35. Pan Andrzej Wolfart - Dyrektor PZDW mówił, iż PZDW chce pozbyć się wszystkich topoli przy drogach wojewódzkich, na ich wycięcie będzie ogłoszony przetarg, a jeśli ktoś z mieszkańców chciałby kupić topole powinien złożyć podanie. Cena 1 m³ - 50 zł.

Rada Gminy jednomyślnie przyjęła informację o stanie dróg na terenie Gminy Narewka.

O godz. 11,15 przewodniczący Rady Gminy ogłosił przerwę w obradach, która trwała do godz. 11,30.

Do punktu 5 - zatwierdzenie planów pracy komisji Rady Gminy na 2007 r.

         Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź udzielił głosu przewodniczącym komisji Rady Gminy w celu przedstawienia planów pracy komisji na 2007 r. I tak plan pracy:

1. Komisji Rewizyjnej odczytała Pani Iwona Ptaszyńska - Wiceprzewodnicząca komisji.

2. Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego przedstawił Pan Mieczysław Gryc - Przewodniczący Komisji.

3. Komisji ds. Socjalnych i Społecznych odczytał Pan Jan Ciełuszecki
- Przewodniczący Komisji.

         Do przedstawionych planów pracy komisji na 2007 r. uwag nie zgłoszono i w zarządzonym przez przewodniczącego obrad głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych Rada Gminy 15 głosami -za, O - przeciw,
O- wstrzymujących się je zatwierdziła

         u c h w a ł a  Nr IV/28/07

w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji Rady Gminy na 2007 r. stanowi zał. Nr 2 do protokołu

Do punktu 6 - zaopiniowanie proponowanego obszaru ochrony siedlisk Natura 2000.

         Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź udzielił głosu Panu Mikołajowi Pawilcz - Wójtowi Gminy w celu wyjaśnienia
i przedstawienia projektu uchwały w sprawie opinii do projektu listy obszarów Natura 2000.

Do przedstawionego projektu uchwały i opinii żadnych uwag nie zgłosili.

         Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie opinii do projektu listy obszarów Natura 2000.

W zarządzonym głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw, O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/29/07

w sprawie opinii do projektu listy obszarów Natura 2000 - stanowiącą zał. Nr 3

Do punktu 7 - powzięcie uchwał

         Wszystkie projekty uchwał w tym punkcie porządku obrad wyjaśniał, omawiał i przedstawiał Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie nieruchomości.

         W zarządzonym głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw, O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/30/07

w sprawie sprzedaży nieruchomości - stanowiącą zał. Nr 4

 

         Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz akceptacji wartości jednego punktu przy ustalaniu wynagrodzenia dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych.

W zarządzonym głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw, O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/31/07

w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz akceptacji wartości jednego punktu przy ustalaniu wynagrodzenia dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych - stanowiącą zał. Nr 5

    Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa opłaty skarbowej, określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso.

W zarządzonym głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw, O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/32/07

w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa opłaty skarbowej, określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za pracę - stanowiącą zał. Nr 6

         Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Narewka.

W zarządzonym głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw, O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/33/07

w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Narewka

- stanowiącą zał. Nr 7

         Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przemysłowo - składowego na działkach Nr ew. 369/2, 369/5, 369/6, 394 i część działki Nr ew. 309/2 położonych na gruntach wsi Planta wyjaśnił Pan Jan Citko - projektant. Poinformował on, że uchwała intencyjna w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu została powzięta w 2003 r., a w 2006 r. na wniosek inwestora rozszerzono jej zakres o tereny dodatkowe. Przeprowadzona została cała procedura i uzyskano pozytywne opinie oraz zgodę Ministra Ochrony Środowiska i zgodę Marszałka Województwa Podlaskiego na przeznaczenie terenów rolnych i leśnych na cele niewolne i nieleśne. Projekt planu był wyłożony do wglądu i ogłoszona była dyskusja publiczna, lecz nikt do niej się nie zgłosił. Projekt planu jest zgodny ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Do projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania radni żadnych uwag nie wnieśli.

Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przemysłowo - składowego na działkach Nr ew. 369/2, 369/5, 369/6, 394 i część działki Nr ew. 309/2 położonych na gruntach wsi Planta poddany został pod głosowanie.

W zarządzonym przez przewodniczącego obrad głosowaniu, w którym udział wzięło 15 radnych, Rada Gminy 15 głosami - za, O - przeciw,
O - wstrzymujących się powzięła:

         u c h w a ł ę  Nr IV/34/07

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przemysłowo - składowego na działkach Nr ew. 369/2, 369/5, 369/6, 394
i część działki Nr ew. 309/2 położonych na gruntach wsi Planta

- stanowiącą zał. Nr 8

Do punktu 8 - sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między III, a IV sesją Rady Gminy.

         Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź udzielił głosu Panu Mikołajowi Pawilcz - Wójtowi Gminy w celu przedstawienia sprawozdania z działalności Wójta Gminy w okresie między III, a IV sesją Rady Gminy.

         / sprawozdanie - zał. Nr 9 - w załączeniu /

Do przedstawionego sprawozdania radni żadnych uwag nie zgłosili
i jednomyślnie je przyjęli.

         W tym punkcie, na prośbę Pana przewodniczącego Rady Gminy, Pan Wójt poinformował o spotkaniu z radnymi, które odbyło się 8 lutego br.
w Urzędzie Gminy na temat Parku i Puszczy Białowieskiej.

Do punktu 9 - odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.

         Radni nie zgłosili wniosków i interpelacji, a więc nie było odpowiedzi
w tym punkcie porządku obrad.

Do punktu 10 - wolne wnioski.

         W wolnych wnioskach głos zabrali:

1. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy, który podziękował sołtysom poprzedniej kadencji za pracę. Wspólnie z Przewodniczącym Rady Gminy wręczyli sołtysom podziękowania i upominki / zegarki/. Po odbiór nagród nie zgłosili się Pan Zasim Anatol, Pan Rejent Włodzimierz, Pan Korolczuk Wiaczesław,

Pan Birycki Jan, Pan Suchodoła Witalis, Pan Trusiewicz Grzegorz,
Pan Sadowski Stanisław, Pan Wołkowycki Anatol.

2. Pan Jan Ciełuszecki - radny ze wsi Lewkowo Nowe pytał, kiedy rozpocznie się remont pomieszczeń w Ośrodku Zdrowia na Klub Przedszkolaka i jaki będzie zakres remontu świetlicy wiejskiej w Lewkowie Starym?

3. Pani Mirosława Trusiewicz - sołtys sołectwa Mikłaszewo pytała, czy w roku bieżącym będzie budowana kanalizacja sanitarna w Mikłaszewie.

4. Pan Jan Suchodoła - radny ze wsi Tarnopol wnosił o wykonanie oświetlenia ulicznego w Tarnopolu, szczególnie przy przystanku autobusowym.

5. Pan Jerzy Rowiński - radny ze wsi Lewkowo Stare pytał, kiedy będą  w Lewkowie Starym wynoszone na zewnątrz budynków liczniki energii elektrycznej i kto będzie za to płacił?

6. Pan Mirosław Dobrzyński - sołtys sołectwa Janowo wnosił o całonocne oświetlenie uliczne w Świnorojach, z uwagi na przejazd samochodów ciężarowych.

7. Pan Aleksy Wróblewski - sołtys sołectwa Planta pytał, kiedy będzie budowana kanalizacja sanitarna w Plancie i kiedy wykonany będzie remont świetlicy wiejskiej?

8. Pan Mikołaj Pawilcz - Wójt Gminy, który odnosząc się do głosów w wolnych wnioskach poinformował:

- remont 2 pomieszczeń w Ośrodku Zdrowia w Lewkowie Starym na Klub przedszkolaka rozpocznie się w przyszłym tygodniu, a klub rozpocznie swoją działalność od 1 kwietnia br.

- remont świetlicy w Lewkowie Starym jest już po przetargu. Prace remontowe mają zakończyć się do 15 lipca br., a zakres tego zadania to: przekrycie dachu, wymiana podłóg, utworzenie pracowni plastycznej / lepienie w glinie/, pracownia informatyczna, zakup aparatury nagłaśniającej, sprzętu muzycznego
i strojów dla „Cegiełek”, remont sanitariatów,

- po uzyskaniu pozytywnej opinii WFOŚ i GW odnośnie budowy kanalizacji sanitarnej w Mikłaszewie ogłoszony zostanie przetarg na wykonawstwo,

- w Plancie, gdyby było tak jak w chwili obecnej tylko ponad 20 chętnych do podłączenia się do kanalizacji sanitarnej, budowa kanalizacji sieciowej byłaby bardzo droga / ok. 50 tys. zł na 1 gospodarstwo/. Po spotkaniu z mieszkańcami sołectwa Planta i ostatecznym zadeklarowaniu się mieszkańców, co do podłączenia się do kanalizacji podjęta zostanie decyzja, co do jej budowy, gdyż może ekonomiczniejszym byłaby budowa oczyszczalni przydomowych.

 W 2007 r. środków unijnych nie będzie, a oczyszczalnie przydomowe mogłyby być wykonane w roku bieżącym,

- żeby oświetlić wieś Tarnopol trzeba budować całą linię, co byłoby dużym kosztem. Może uda się wspólnie z Zakładem Energetycznym rozwiązać problem oświetlenia w centrum Tarnopola w inny sposób. Sprawa ta została również zgłoszona na zebraniu wiejskim i będzie nadany jej bieg. O efektach działań
w tym zakresie zostanie przekazana informacja,

- przebudowa linii energetycznej wraz z wyniesieniem skrzynek licznikowych na zewnątrz w Lewkowie Starym będzie robiona przez Zakład Energetyczny na ich koszt, ale kiedy to będzie robione nie wiadomo,

- oświetlenie uliczne przez całe noce może z czasem będzie mogło świecić się we wszystkich wsiach, już w chwili obecnej w Narewce w weekendy / od piątku do niedzieli/ oświetlenie uliczne świeci się przez całe noce,

- remont świetlicy w Plancie rozpocznie się po zakończeniu remontu świetlicy  w Guszczewinie.  Pan Wójt poinformował zebranych, że w dniu 22 lutego 2007 r.  o godz. 10,00 w Gminnym Ośrodku Kultury będzie spotkanie na temat uprawy roślin energetycznych.

Po wyczerpaniu porządku dziennego Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Niedźwiedź zamknął o godz. 12,45 obrady IV sesji, podziękował radnym i zaproszonym gościom za udział w sesji.

Na tym protokół zakończono.

Do protokołu dołączono 9 załączników.

 

Protokolant:                                                             Przewodniczący Rady Gminy

N. Kiczkaluk                                                                 Andrzej Niedźwiedź

podinspektor

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2007-04-04

Data modyfikacji: 2007-04-04

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2007-04-04