Zarządzenie Nr 43/07
Zarządzenie Nr 43/07
Wójta Gminy Narewka
z dnia 30 października 2007 r.
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia kontroli księgozbioru
Na podstawie § 32 ust. 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 5 listopada 1999 roku w sprawie zasad ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. Nr 93 poz. 1077; z 2001 r. Nr 74, poz. 793) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuje się komisję do przeprowadzenia kontroli księgozbioru w Samorządowej Bibliotece Publicznej w Narewce w następującym składzie:
Przewodniczący - Maria Urbanowicz
Członek - Katarzyna Bielawska
Członek - Nela Charkiewicz
Członek - Krystyna Siemieniaka
Członek - Emilia Jancewicz
§ 2
Komisja przeprowadzi skontrum w okresie od 05.11.2007 r. do 30.11.2007 r. zgodnie z Regulaminem przeprowadzania kontroli księgozbioru stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3
W celu zapewnienia sprawnej pracy komisji korzystanie ze zbiorów bibliotecznych będzie częściowo ograniczone (tylko do zbiorów, które nie zostały jeszcze poddane kontroli).
§ 4
Za prawidłowy przebieg kontroli księgozbioru odpowiada przewodnicząca komisji.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 43/07
z dnia 30.10.2007 r.
Regulamin przeprowadzania kontroli księgozbioru (skontrum).
Niniejszy regulamin opracowano i przyjęto na podstawie: Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 5 listopada 1999 roku w sprawie zasad ewidencji materiałów bibliotecznych ( Dz. U. Nr 93 poz. 1077 z 2001 r. Nr 74, poz. 793 )
§ 1
1. Skontrum obejmuje materiały biblioteczne znajdujące się w bibliotece oraz udostępniane czytelnikom.
2. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy dokonane w:
1) księgach inwentarzowych;
2) kartach czytelników;
3) kartach książek.
1) księgach inwentarzowych;
2) kartach czytelników;
3) kartach książek.
§ 2
1. W celu przeprowadzenia kontroli księgozbioru powołuje się komisję skontrową.
2. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie kontroli całości materiałów bibliotecznych.
§ 3
1. Procedura przeprowadzenia skontrum:
1) Numeruje się wszystkie regały w bibliotece.
2) Systemem kartkowym nanosi się dane wszystkich książek (nr inwentarzowy książki, autor i tytuł).
3) Kartki układa się wg numeracji wzrastająco, a następnie numery książek nanosi się na arkusze spisowe.
2. W wyniku końcowym otrzymujemy następujące dane:
1) książki w bibliotece
2) książki u czytelnika
3) książki u czytelnika dłużnika
4) braki względne
5) braki bezwzględne
§ 4
Podczas skontrum należy:
1) porównać zapisy inwentarzowe ze stanem faktycznym materiałów;
1) porównać zapisy inwentarzowe ze stanem faktycznym materiałów;
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między zapisami inwentarzowymi a stanem faktycznym zbiorów;
3) ustalić ewentualne braki
3) ustalić ewentualne braki
§ 5
W celu zapewnienia sprawnej pracy komisji korzystanie ze zbiorów bibliotecznych będzie częściowo ograniczone (tylko do zbiorów, które nie zostały jeszcze poddane kontroli).
§ 6
1. Po zakończeniu kontroli Komisja Skontrowa sporządza w dwóch egzemplarzach protokół, który powinien zawierać:
1) ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych;
2) stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości;
3) wnioski wraz z uzasadnieniem w sprawie nieodnalezionych braków materiałów.
1) ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych;
2) stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości;
3) wnioski wraz z uzasadnieniem w sprawie nieodnalezionych braków materiałów.
2. Do protokołu należy dołączyć:
1) wykaz braków względnych;
2) wykaz braków bezwzględnych
1) wykaz braków względnych;
2) wykaz braków bezwzględnych
§ 7
Protokół wraz z załącznikami przedstawia się Wójtowi Gminy do akceptacji po czym wykazane braki bezwzględne oraz książki zaczytane przeprowadza się przez ubytki i przekazuje na makulaturę.
Metryka strony