Uchwała Nr X/88/07

Uchwała Nr X/88/07
Rady Gminy Narewka

z dnia 27 listopada 2007 r.

        w sprawie trybu postępowania o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji spółce wodnej.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113,  poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172,  poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 146, poz. 1055, Nr 181,  poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218/ art. 176 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249,  poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217  i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791,  Nr 140, poz. 984/ oraz art. 164 ust. 5 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo Wodne /Dz. U.  z 2005 r. Nr 39, poz. 2019, Nr 267, poz. 2255, z 2006 r. Nr 170, poz. 1217, Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 21, poz. 125, Nr 64, poz. 427, Nr 75, poz. 493, Nr 88, poz. 587, Nr 176,  poz. 1238, Nr 181, poz. 1286/ uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Spółka wodna działająca na terenie Gminy Narewka może otrzymać pomoc finansową z budżetu Gminy w postaci dotacji celowej przeznaczonej na bieżące utrzymanie urządzeń melioracji wodnych.

2. Dotacja celowa przeznaczona będzie w szczególności na prace związane z wykonaniem bieżącej konserwacji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych objętych działaniem spółki

3. Spółka wodna może uzyskać dotację celową do wysokości 75 % wartości faktycznie wykonanych i udokumentowanych prac konserwacyjnych.

4. Przyznanie dotacji określonej w ust. 3 uzależnione jest od sfinansowania przez spółkę wodną co najmniej 25 % kosztów realizowanego zadania.

§ 2. 1. Dotację na realizację zadań przyznaje się na wniosek złożony przez spółkę wodną.

2. Wniosek o udzielenie dotacji składa się do dnia 15 października każdego roku poprzedzającego rok na który udzielona jest dotacja, a na rok 2008 w terminie do 30 marca 2008 r. wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Do wniosku o udzielenie dotacji dołącza się:

  1) aktualny dokument rejestrowy wnioskodawcy,
  2) upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu,
  3) oświadczenie, że podmiot nie działa w celu osiągnięcia zysku,

  4) kosztorys ofertowy wraz z mapą poglądową planowanych robót, przedmiar robót sporządzony przez osobę uprawnioną.

4. Wniosek złożony po terminie określonym w § 2 ust. 2 pozostaje bez rozpatrzenia.

5.  Wniosek o przyznanie dotacji Wójt przedstawia do zaopiniowania Komisjom Rady Gminy.

§ 3. 1. Rada Gminy corocznie ustala w budżecie gminy wysokość środków przeznaczonych na dotacje.

2.  Dotację przyznaje Rada Gminy w uchwale określającej:

  1) nazwę podmiotu otrzymującego dotację,

  2) kwotę przyznanej dotacji.

§ 4. 1. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy określającej w szczególności

  1) zakres planowanych robót i termin ich realizacji,
  2) wysokość udzielonej pomocy finansowej i tryb przekazania dotacji,
  3) sposób i termin rozliczania dotacji celowej,
  4) tryb kontroli wykonania zadania,

  5) termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do 31 grudnia danego roku budżetowego

2  .  Wójt Gminy określi wzór umowy o udzielenie dotacji.

  3.  W celu rozliczenia dotacji spółka wodna w sposób i terminach określonych w umowie składa sprawozdanie z wykonania robót Wójtowi Gminy.

  4. Sprawozdanie określa:

1) całkowity koszt zadania w okresie sprawozdawczym, w tym nakłady pokryte z innych środków publicznych,

2) kserokopie faktur i rachunków,
3) zestawienie rachunków i faktur dołączonych do sprawozdania, nazwy wydatku oraz jego kwoty z określeniem środków z dotacji finansujących dany rachunek lub fakturę oraz nazwy wystawcy rachunku lub faktury,
4) rotokół odbioru przez właściwe służby oraz przedstawiciela Wójta Gminy,5)  oświadczenie o zgodności dołączonych danych ze stanem faktycznym wraz z pouczeniem o odpowiedzialności z art. 233 Kodeksu karnego.

  5. Wzór sprawozdania z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.

  6. Wójt Gminy może żądać od spółki wodnej dodatkowych dokumentów, niezbędnych do udokumentowania wykonanych prac, które określi w umowie.

  7.  W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty dotacji, niewykorzystana część podlega zwrotowi na konto Gminy w terminie nie później niż 15 dni od daty zakończenia realizacji zadania.

  8.  Spółka otrzymująca dotację nie może wykorzystać otrzymanych środków na inny cel niż określony w umowie. W przypadku wykorzystania dotacji na inny cel niż określony w umowie, dotacja podlega w całości zwrotowi na konto Gminy wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od dnia przekazania dotacji z konta Gminy do dnia zwrotu na to konto.

§ 5. 1. Wójt Gminy bądź osoba przez niego upoważniona może dokonać kontroli prawidłowości realizacji zadania. Kontrola może być prowadzona w trakcie realizacji zadania bądź po jego wykonaniu.

  2. Spółka wodna realizująca zadanie zobowiązana jest udostępnić na każde żądanie Wójta, bądź osoby przez niego upoważnionej, dokumentację finansową, organizacyjną bądź inną niezbędną do dokonania kontroli prawidłowości wykonania zadania.

§ 6. Rozliczenie wykorzystania dotacji Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy w informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze oraz w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Niedźwiedź
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                       Załącznik Nr 1
                                                                                                                                                                                                       do uchwały Nr X/88/07
                                                                                                                   Rady Gminy Narewka
                                                                                  z dnia27listopada 2007 r.
WNIOSEK
         o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji Gminnej Spółce Wodnej.
I. Dane dotyczące wnioskodawcy:
1. Nazwa wnioskodawcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.  Siedziba wnioskodawcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.  Status prawny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4.  Data i miejsce rejestracji wnioskodawcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
5.  Rodzaj dokumentu rejestrowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6.  Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                nazwisko i imię                              miejsce zamieszkania                      nr PESEL
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                 nazwisko i imię                              miejsce zamieszkania                        nr PESEL
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                 nazwisko i imię                              miejsce zamieszkania                         nr PESEL
7. Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu bądź dokumentu rejestrowanego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Informacja o posiadanych zasobach finansowych wskazujących możliwości wykonania zadania /nazwa Banku, nr rachunku bankowego, potwierdzenie banku o stanie konta wnioskodawcy / . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Cele zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
           III. Czas realizacji zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            IV. Niezbędne załączniki do wniosku:
                  1. Aktualny dokument rejestrowy wnioskodawcy.
             2. Upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.
 3. Oświadczenie, że podmiot nie działa w celu osiągnięcia zysku.
            4. Kosztorys ofertowy wraz z mapą poglądową planowanych robót, przedmiot robót sporządzony przez osobę uprawnioną.
 
                                                                     Podpis wnioskodawcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                                                               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 Narewka, dnia . . . . . . . . . . . .                                             . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                       ZałącznikNr 2
                                                                                                                                                                                                        do uchwały Nr X/88/07
                                                                                                                                                                                                       Rady Gminy Narewka
                                                                                                                                                                                                       z dnia 27 listopada 2007 r.
 
SPRAWOZDANIE
z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji udzielonej Gminnej Spółce Wodnej
1. Nazwa jednostki realizującej zadanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Opis zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Data rozpoczęcia robót . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Data zakończenia i odbioru robót zgodnie z protokołem odbioru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Uzyskany efekt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. Wykonawca robót . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7. Całkowita wartość zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Nakłady pokryte z innych środków publicznych, w tym przez Gminna Spółkę Wodną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9. Kwota wykorzystanej przez Gminną Spółkę Wodną dotacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10. Kwota nie wykorzystanej przez Gminną Spółkę Wodną dotacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
11. Data zwrotu nie wykorzystanej dotacji na rachunek gminy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12. Rozliczenie rzeczowo – finansowe – dokumenty uzupełniające realizację zadania:
1/ kserokopie faktur i rachunków,
2/ zestawienie rachunków i faktur określających nazwę wydatków oraz jego kwotę z określeniem środków z dotacji finansujących dany rachunek lub fakturę, nazwa wystawcy rachunku lub faktury,
3/ protokół odbioru robót przez właściwe służby oraz przedstawiciela Wójta Gminy,
4/ oświadczenie o zgodności dołączonych danych ze stanem faktycznym zawierającym pouczenie o odpowiedzialności z art. 133 Kodeksu karnego,
5/ kserokopia polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót
                                                           . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                             podpisy osób działających w imieniu Gminnej Spółki Wodnej
Narewka, dnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                           
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Data wytworzenia: 2007-11-27

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2007-11-29

Data modyfikacji: 2007-11-29

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2007-11-29