Zarządzenie Nr 194/05

Zarządzenie Nr 194/05

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 listopada 2005 r

w sprawie projektu budżetu gminy na 2006 r.

     Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457 ), art. 119, art. 120 i art. 121 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45,poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 14, poz.114, Nr 64, poz.565), oraz Uchwały Nr III/12/94 z dnia 24 sierpnia 1994r w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:

§ 1. Ustala się :

  1. projekt budżetu gminy na 2006 r, w formie projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,

  2. objaśnienia do projektu, zgodnie z załącznikiem Nr 2,

  3. informacje o stanie mienia komunalnego gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt Gminy

mgr Mikołaj Pawilcz

 

Załącznik Nr 1

Do Zarządzenia Nr 194/05

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15.11.2005 r

Projekt budżetu UCHWAŁA Nr

RADY GMINY NAREWKA

z dnia .......... 2005 r

w sprawie budżetu gminy na 2006 rok.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit. d, e i pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457) oraz art. 116 art. 122, art. 124, i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45,poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 14, poz.114, Nr 64, poz.565), Rada Gminy Narewka uchwala co następuje :

§ 1. Ustala się :

  1. dochody budżetu gminy w wysokości : 10.889.100 zł - zgodnie z załącznikiem nr 1

  2. wydatki budżetu gminy w wysokości : 11.023.412 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 2

  3. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych w wysokości : 1.010.779 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 3

  4. źródło pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 134.312 zł stanowią następujące przychody : - 134.312 zł wolne środki

§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 3. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 75.000 zł .

§ 4. 1.Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 5

  2. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2006 r oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 6

  3. Ustala się wykaz wykaz projektów realizowanych ześrodków pochodżących z budżetu Unii Europejskiej w 2006 r - zgodnie z załącznikiem Nr 7

  4. Upoważnia się Wójta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 3.500.000 zł

§ 5. Ustala się:

  1. plan dochodów własnych - zgodnie z załącznikiem Nr 8

  2. dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 359.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 9

§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 15.500 zł , oraz wydatki Funduszu w kwocie 66.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 10

§ 7. Dochody w kwocie 55.000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 11

§ 9. Upoważnia się Wójta do :

  1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu

  2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.

§ 10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta w roku budżetowym w kwocie 750.000 zł

§ 11. Upoważnia się Wójta do:

  1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.

  2. zaciągania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 (plan wydatków budżetu ), załączniku Nr 4 (Plan przychodów i rozchodów ),

  3. samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 3.500.000 zł.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006 r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Sławomir Kulesza


Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ........2005r

Plan dochodów budżetu gminy na 2006 r

Klasyfikacja

Nazwa

Przewid. wykonanie 2005 r

Plan na 2006r

W tym dotacje
na zadania zlecone

Dz.

Rozdz

§

1

2

3

4

5

6

7

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

12.707

12.000

-

 

01010

 

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

10.707

10.000

-

 

0830

Wpływy z usług

707

-

-

0960

Otrzymane spadki , zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

10.000

10.000

-

01095

 

Pozostała działalność

2.000

2.000

 

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

2.000

2.000

 

020

 

 

Leśnictwo

600

600

-

 

02001

 

Gospodarka leśna

600

600

-

  

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

600

600

-

600

 

 

Transport i łączność

388.155

3.000

-

 

60016

 

Drogi publiczne gminne

388.155

3.000

-

 

0690

wpływy z różnych opłat

3.100

3.000

 

2390

Wpływy do budżetu ze środków specjalnych

3.406

-

 

6260

Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na finansowanie lub dofinanso-wanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych

25.000

-

 

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

319.256

-

 

6339

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin

37.393

-

 

700

 

 

Gospodarka mieszkaniowa

629.000

652.000

 

  

70005

 

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

509.000

502.000

 

 

0690

Wpływy z różnych opłat

2.000

2.000

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

107.000

100.000

 

 

0870

Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

400.000                   

400.000

 

70095

 

Pozostała działalność

120.000

150.000

 

 

0830

Wpływy z usług

120.000

150.000

 

750

 

 

Administracja publiczna

70.000

207.980      

62.000          

 

75011

 

Urzędy wojewódzkie

61.000

62.000

62.000

 

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżąc. z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

61.000

62.000

62.000

75023

 

Urzędy gmin

7.100

143.980

 

 

0450

Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe

4.500

4.000

 

0690

Wpływy z różnych opłat

2.600

2.000

 

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł

-

137.980

 

75095

 

Pozostała działalność

1.900

2.000

 

 

0830

Wpływy z usług

1.900

2.000

 

751

 

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

19.910

779

779

 

75101

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

750

779

779

 

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

750

779

779

75107

 

Wybory Prezydenta RP

11.425

-

-

 

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

11.425

 

75108

 

Wybory do Sejmu i Senatu

7.735

-

-

 

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji             
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

7.735

-

-

756

 

 

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających
osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

3.873.104

4.105.719

-

 

75601

 

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

7.000

7.000

-

 

0350

Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej

7.000

7.000

-

1

2

3

4

5

6

7

 

75615

 

Wpływy z podatku rolnego, podatku leś-nego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków     
i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

2.474.400                

2.578.500   

-                   

 

0310

Podatek od nieruchomości

2.118.000

2.200.000

 

0320

Podatek rolny

12.100

6.000

-

0330

Podatek leśny

335.000

364.000

-

0340

Podatek od środków transportowych

8.800

7.500

-

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

500

1.000

-

75616

 

Wpływy z podatków rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od
czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

648.900

624.000

-

 

0310

Podatek od nieruchomości

430.000

440.000

-

0320

Podatek rolny

134.000

98.000

-

0330

Podatek leśny

28.500

29.000

-

0340

Podatek od środków transportowych

3.000

3.000

-

0360

Podatek od spadków i darowizn

2.500

3.000

-

0370

Podatek od posiadania psów

500

500

-

0430

Wpływy z opłaty targowej

400

500

-

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

50.000

50.000

-

75618

 

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw

95.050

95.100

-

 

0410

Wpływy z opłaty skarbowej

9.950

10.000

-

0460

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej

30.000

30.000

-

0470

Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

100

100

-

0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

55.000

55.000

 

75621

 

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa

602.754

759.119

-

 

0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

567.754

724.119

-

0020

Podatek dochodowy od osób prawnych

35.000

35.000

-

75647

 

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

45.000

42.000

 

 

0690

Wpływy z różnych opłat

2.000

2.000

 

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

43.000

40.000

 

758

 

 

Różne rozliczenia

2.494.309

2.451.262

-

 

75801

 

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

1.988.643

1.933.013

-

 

2920

Subwencje z budżetu państwa

1.988.643

1.933.013

-

75807

 

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

470.666

498.249

-

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

470.666

498.249

-

1

2

3

4

5

6

7

 

75814

Różne rozliczenia

35.000                    

20.000         

-                 

 

0920

Pozostałe odsetki

35.000

20.000

-

801

 

 

Oświata i wychowanie

3.924

1.103.989

-

 

80101

 

Szkoły podstawowe

3.000

3.000

-

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

3.000

3.000

-

 

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

924

 

 

80195

 

Pozostała działalność

-

1.100.989

-

 

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł

-

1.100.989

-

852

 

 

Pomoc społeczna

975.066

1.107.100

948.000

 

85212

 

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia
społecznego

718.706

842.000

842.000

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji  
rządowej oraz innych zadań zleconych

718.706

842.000

842.000

85213

 

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy
społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

6.600

10.000

10.000

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych

6.600

10.000

10.000

85214

 

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

177.000

188.000

96.000

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji
 rządowej oraz innych zadań zleconych

96.000

96.000

96.000

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

81.000

92.000

-

85219

 

Ośrodki pomocy społecznej

47.000

48.000

-

 

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

47.000

48.000

-

85228

 

Usługi opiekuńcze

5.000

5.100

-

 

0830

Wpływy z usług

5.000

5.100

-

85295

 

Pozostała działalność

20.760

14.000

-

 

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

20.760

14.000

-

1

2

3

4

5

6

7

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

436.962

850.202

-

 

90001

 

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

379.753

792.202

-

 

0830

Wpływy z usług

90.000

90.000

-

0960

Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

70.000

70.000

-

6260

Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji
jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych

219.753

-

 

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorzą-dów województw,
pozyskane z innych źródeł

-

557.826

 

6339

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjn.
własnych gmin

-

74.376

-

90002

 

Gospodarka odpadami

14.800

15.000

-

 

0830

Wpływy z usług

14.800

15.000

-

90020

 

Wpływy i wydatki związane z groma-dzeniem środków z opłat produkto-wych

3.000

3.000

 

 

0400

Wpływy z opłaty produktowej

3.000

3.000

 

90095

 

pozostała działalność

39.409

40.000

 

 

0830

Wpływy z usług

39.000

40.000

 

2390

Wpływy do budżetu ze środków specjalnych

409

-

 

921

 

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

-

384.469

 

 

92110

 

 

-

384.469

 

 

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorzą-dów województw,
pozyskane z innych źródeł

-

384.469

 

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

10.815

10.000

 

 

92604

 

Instytucje kultury fizycznej

10.815

10.000

 

 

0830

Wpływy z usług

10.815

10.000

 

Razem:

8.914.552

10.889.100

1.010.779

kredyty

507.500

 

wolne środki

1.056.283

Razem:

10.478.335


 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Rady Gminy

Narewka z dnia 2005 r

 

Plan wydatków budżetu gminy na 2006r

Dział
Rozdz

Nazwa działu
Nazwa rozdziału

Przewid.
Wykon.
na 2005r

Plan na 2006r

Z tego :

Wydatki
bieżące

W tym:

Wydatki
majątkowe

W tym:

Wynagrodzenia

Poch.od wynagr.

Dotacje

Osług.długu

Inwestyjne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

010

Rolnictwo i leśnictwo

149.100

153.000

3.000

-

-

-

-

150.000

150.000

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

146.800

151.000

1.000

-

-

-

-

150.000

150.000

01030

Izby rolnicze

2.300

2.000

2.000

-

-

-

600

Transport i łączność

565.620

399.000

121.800

-

-

50.000

-

277.200

277.200

60004

Lokalny transport zbiorowy

5.000

5.300

5.300

-

-

-

-

-

-

60013

Drogi publiczne wojewódzkie

35.620

50.000

50.000

-

-

50.000

-

-

-

60014

Drogi publiczne powiatowe

8.000

0

-

-

-

-

-

-

-

60016

Drogi publiczne gmin.

517.000

343.700

66.500

-

-

-

-

277.200

277.200

630

Turystyka

54.000

174.647

2.000

1.250

-

-

-

172.647

172.647

63095

Pozostała działalność

54.000

174.647

2.000

1.250

-

-

-

172.647

172.647

700

Gospodarka mieszkaniowa

387.000

368.000

368.000

20.000

-

-

-

-

-

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

30.000

50.000

50.000

20.000

-

-

-

-

-

70095

Pozostała działalność

357.000

318.000

318.000

 

-

-

-

-

-

710

Działalność usługowa

40.000

80.000

80.000

40.000

-

-

-

-

-

71004

Plany zagospodar. przestrzennego

40.000

80.000

80.000

40.000

-

-

-

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

750

Administracja publiczna

1.338.100

1.562.734      

1.378.760

805.005              

153.505            

-            

-                 

183.974      

183.974       

75011

Urzędy wojewódzkie

61.000

62.000

62.000

51.805

10.195

-

-

-

-

75022

Rady gmin

68.300

69.500

69.500

-

-

-

-

-

-

75023

Urzędy gmin

1.130.800

1.364.187

1.180.213

740.000

140.713

-

-

183.974

183.974

75075

Promocja jednostek samorządu
terytorialnego

30.500

28.000

28.000

-

-

-

-

-

-

75095

Pozostała działalność

47.500

39.047

39.047

13.200

2.597

-

-

-

-

751

Urzędy naczelnych organów władzy
państwowej, kontroli i ochrony prawa
oraz sądownictw

19.910

779

779

651

128

-

-

-

-

75101

Urzędy naczelnych organów władzy
państwowej, kontroli i ochrony prawa

750

779

779

651

128

-

-

-

-

75107

Wybory Prezydenta RP

11.425

-

-

-

-

-

-

-

-

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

7.735

-

-

-

-

-

-

-

-

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona
ppoż

76.600

67.240

67.240

18.550

2.090

-

-

75403

Jednostki terenowe Policji

9.500

-

-

-

-

-

-

-

-

75406

Straż Graniczna

2.000

-

-

-

-

-

-

-

-

75412

Ochotnicze straże pożarne

65.000

66.740

66.740

18.550

2.090

-

-

-

-

75414

Obrona cywilna

100

500

500

-

-

-

-

-

-

756

Dochody od osób prawnych, od osób     
fizycznych i innych jednostek nie
posiadających osobowości prawnej
oraz wydatki związane z ich poborem

47.000

59.000

59.000

27.000

-

-

-

-

-

75647

pobór podatków i opłat

47.000

59.000

59.000

27.000

-

-

-

-

-

757

Obsługa długu publicznego

55.000

65.200

65.200

-

-

-

65.200

-

-

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst

55.000

65.200

65.200

-

-

-

65.200

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

758

Różne rozliczenia

0

75.000

75.000

-

-   

-           

-                 

-                

-                 

75818

Rezerwa ogólna i celowa

0

75.000

75.000

-

-

-

-

-

-

801

Oświata i wychowanie

2.773.200

3.994.396     

2.526.410

1.599.620            

335.622           

-

-

1.467.986

1.467.986

80101

Szkoły podstawowe

1.371.600

1.624.952

1.624.952

1.061.560

223.580

-

-

-

-

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach
podstawowych

80.300

49.384

49.384

34.910

6.488

-

-

-

-

80110

Gimnazja

651.800

510.420

510.420

363.650

78.100

-

-

-

-

80113

Dowożenie uczniów do szkół

296.500

338.654

338.654

139.500

27.454

-

-

-

-

80146

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

3.000

3.000

3.000

-

-

-

-

-

-

80195

Pozostała działalność

370.000

1.467.986

-

-

-

-

-

1.467.986

1.467.986

851

Ochrona zdrowia

125.000

105.000

55.000

20.000

-

-

-

50.000

50.000

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

55.000

55.000

55.000

20.000

-

-

-

85195

pozostała działalność

70.000

50.000

-

-

-

50.000

50.000

852

Pomoc społeczna

1.065.140

1.224.271

1.224.271

106.015

31.712

-

-

-

-

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na
ubezpieczenia społeczne

718.706

842.000

842.000

17.400

13.424

-

-

-

-

85213

Składki na ubezp. zdrow. opłacane za
osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społ.

6.600

10.000

10.000

-

-

-

-

-

-

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki
na ubezp.  społeczne

189.000

200.000

200.000

-

-

-

-

-

-

85215

Dodatki mieszkaniowe

20.000

25.000

25.000

-

-

-

-

-

-

85219

Ośrodki pomocy społecznej

62.140

77.215

77.215

55.700

11.495

-

-

-

-

85228

Usługi opiekuńcze i specjalisty-czne usługi
opiekuńcze

41.000

42.056

42.056

32.915

6.793

-

-

-

-

85295

Pozostała działalność

27.694

28.000

28.000

-

-

-

-

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

900

Gospodarka komunalna

1.295.300

1.646.748     

667.978

266.600               

51.368             

-

-                 

978.770      

978.770      

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

508.900

1.084.670

105.900

6.600

200

-

-

978.770

978.770

90002

Gospodarka odpadami

7.600

7.700

7.700

-

-

-

-

-

-

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

318.800

84.300

84.300

-

-

-

-

-

-

90095

Pozostała działalność

460.000

470.078

470.078

260.000

51.168

-

-

-

-

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

327.754

936597

359.000

-

-

359.000

-

577.597

577.597

92109

Domy i ośrodki kultury świetlice

203.900

235.000

235.000

-

-

235.000

-

-

-

92110

Galerie i biura wystaw artystyczn.

10.054

577.597

-

-

-

-

-

577.597

577.597

92116

Biblioteki

113.800

124.000

124.000

-

-

124.000

-

-

-

926

Kultura fizyczna i sport

85.000

111.800

111.800

21.530

3.123

20.000

-

-

-

92604

Instytucje kultury fizycznej

55.000

91.800

91.800

21.530

3.123

-

-

-

92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i
sportu

30.000

20.000

20.000

-

-

20.000

-

-

Razem:

8.403.724

11.023.412

7.165.238

2.926.221

577.548

429.000

65.200

3.858.174

3.858.174

Spłata pożyczek i kredytów

334.608

 

Ogółem :

8.738.332

 


Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia 2005

I. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych na 2006 r

Dział
Rozdz

Nazwa działu
- rozdziału

Dochody
Plan na 2006r

Wydatki
Plan na 2006r

W tym :

Wynagrodzenia

Pochodne od wynagr.

750

Administracja publiczna

62.000

62.000

51.805

10.195

75011

Urzędy wojewódzkie

62.000

62.000

51.805

10.195

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw

779

779

651

128

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

779

779

651

128

852

Pomoc społeczna

948.000

948.000

17.400

13.424

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

842.000

842.000

17.400

13.424

85213

Składki na ubezpieczenia zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

10.000

10.000

 

 

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne

96.000

96.000

 

 

O g ó ł e m

1.010.779

1.010.779

69.856

23.747

II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego :

- dz.750 rozdz.75011 § 0690 - opłaty za wydawanie dowodów osobistych - 9.000 zł

Załącznik Nr 4

Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005r

Plan przychodów i rozchodów 2006 r

Lp   

Wyszczególnienie

Kwota

I

Przychody-ogółem

579.100

W tym :
wolne środki
2. pożyczki


579.100
-

II

Rozchody-ogółem 

444.788

W tym :
1. spłaty kredytów długoterminowych
2. spłaty pożyczek długoterminowych


87.408
357.380

Informacje uzupełniające :

1) Pokrycie deficytu budżetowego :

- wolne środki - 134.312 zł


Załącznik Nr 5

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne

Lp

Program inwestycyjny
Zadanie inwestycyjne

Jednostka realizująca
program -zadanie

Okres
realizacji

Łączne nakłady

Wysokość
wydatków
w roku budżetowym

Wysokość
wydatków
w 2007 r

Wysokość
wydatków
w 2008 r

1

wodociąg tereny letniskowe

UG
Narewka

2006
2008

700.000

150.000

250.000

300.000

2

droga gminna Stoczek

UG
Narewka

2005
2008

450.000

5.000

443.756

3

droga gminna Babia Góra

UG
Narewka

2005
2007

150.000

10.000

137.304

4

Droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór

UG
Narewka

2006
2007

180.000

62.200

117.800

5

ciągi i drogi komunikacyjne na terenach rekreacyjnych "Stary Dwór"

UG
Narewka

2005
2007

1.192.005

172.647

978.325

6

rozbudowa Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Siemianówce

UG
Narewka

2005
2008

450.000

50.000

100.000

227.008

7

kanalizacja Stary Dwór

UG
Narewka

2005
2007

280.000

100.000

31.436

8

kanalizacja Planta

UG
Narewka

2003
2007

1.200.000

100.000

300.000

790.004

9

kanalizacja Gruszki

UG
Narewka

2006
2007

200.000

5.000

95.000

100.000

10

kanalizacja Olchówka

UG
Narewka

2005
2008

1.200.000

30.000

500.000

662.845

 

Razem:

 

 

6.002.005

684.847

2.509.865

2.523.613

Załącznik Nr 6

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2006 r

Nazwa zadania  inwestycyjnego
i jego lokalizacja

rok
rozp.
zak.

wartość
kosztorysowa

dochychczas
poniesion
wydatki

środki
wynikające z lanów

W tym :

środki łasne

środki nijne

wpłaty udność

środki budżetu państwa

dotacje
bezzwr.
z fun.cel.

Kredyty
i pożyczki

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

wodociąg tereny letniskowe
01010 § 6050

2006
2008

700.000

-

150.000

140.000

 

10.000

 

 

 

droga gminna Stoczek
60016 § 6050

2005
2008

450.000

1.244

5.000

5.000

 

 

 

 

 

droga gminna Babia Góra
60016 § 6050

2005
2007

150.000

2.696

10.000

10.000

 

 

 

 

 

droga gminna Zabłotczyzna
60016 § 6050

2005
2006

202.310

2.310

200.000

200.000

 

 

 

 

 

Droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór
60016 § 6050

2006
2007

180.000

-

62.200

62.200

 

 

 

 

 

ciągi i drogi komunikacyjne na terenach rekreacyjnych "Stary Dwór"
63095 § 6059

2005
2007

1.192.005

41.033

172.647

172.647

 

 

 

 

 

wdrażanie usług elektronicznych dla ludności w woj. podlaskim 75023 § 6058 i § 6059

2006
2006

183.974

-

183.974

45.994

137.980

 

 

 

 

adaptacja budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej 80195 § 6050

2004
2006

1.515.566

47.580

1.467.986

366.997

1.100.989

 

 

 

 

rozbudowa Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Siemianówce85195 § 6050

2005
2008

450.000

72.992

50.000

50.000

 

 

 

 

 

kanalizacja Stary Dwór
90001 § 6050

2005
2007

280.000

148.564

100.000

100.000

 

 

 

 

 

kanalizacja Planta
90001 § 6050

2003
2007

1.200.000

9.996

100.000

30.000

 

70.000

 

 

 

kanalizacja Gruszki
90001 § 6050

2006
2007

200.000

-

5.000

5.000

 

 

 

 

kanalizacja Olchówka
90001 § 6050

2005
2008

1.200.000

7.155

30.000

30.000

 

 

 

 

 

budowa kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki 90001 § 6058 i § 6059

2004
2006

753.650

9.880

743.770

111.568

557.826

 

74.376

 

 

adaptacja budynku szkoły Podstawowej w Narewce na Galerie im.Tamary Sołoniewicz 92110 § 6058 i § 6059

2005
2006

632.741

55.144

577.597

193.128

384.469

 

 

 

 

Razem:

9.290.246

398.594

3.858.174

1.522.534

2.181.264

80.000

74.376

 

Załącznik Nr 7

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Wykaz projektów realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2006 r

Lp

Program inwestycyjny
projekt inwestycyjny

Jednostka organizacyjna
realizująca zadanie

okres
realizacji

Łączne
nakłady
finansowe

dotychczas
poniesione
wydatki

2006

razem

środki
własne

budżet
państwa

środki

unijne

1

ZPORR
Wdrażanie usług elektronicznych dla ludności w woj. podlaskim

Gmina Narewka

2006
2006

183.974

-

183.974

45.994

 

137.980

2

INTERREG III A
adaptacja budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej

Gmina Narewka

2004
2006

1.515.566

47.580

1.467.986

366.997

-

1.100.989

3

ZPORR
budowa kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki

Gmina Narewka

2004
2006

753.650

9.880

743.770

111.568

74.376

557.826

4

SPO
adaptacja budynku szkoły Podstawowej w Narewce na Galerie im.Tamary Sołoniewicz 92110 § 6058 i § 6059

Gmina Narewka

2005
2006

632.741

55.144

577.597

193.128

-

384.469

Razem :

 

 

3.085.931

112.604

2.973.327

717.687

74.376

2.181.264


Załącznik Nr 8
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia .......2005r

Plan dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych  na 2006 r

dział 801 rozdz. 80101

Lp.

Treść

§

Kwota

1

Stan środków obrotowych na początek roku

 

2.000

2

Przychody ogółem:

 

120.000

 

Wpłaty za dożywianie

0830

119.900

Odsetki od środków na rachunkach bankowych

0920

100

3

Wydatki ogółem:

 

120.000

 

zakup materiałów i wyposażenia

4210

10.500

zakup żywności

4220

104.600

zakup energii

4260

2.500

zakup usług remontowych

4270

800

zakup usług pozostałych

4300

1.600

4

Stan środków na koniec roku (1+2-3)

 

2.000

Załącznik Nr 9

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia 2005 r

Wykaz dotacji dla instytucji kultury na 2006r

Lp

Dział

Rozdział

Nazwa instytucji

Kwota dotacji

1

921

92109

Gminny Ośrodek Kultury w Narewce

235.000

2

921

92116

Gminna Biblioteka w Narewce

124.000

Razem:

359.000

Załącznik Nr 10

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 r

dział 900 rozdz.90011

Lp.

Treść

§

Kwota

1

Stan środków obrotowych na początek roku

 

50.900

2

Przychody ogółem:

 

15.500

 

Przelewy za gospodarcze korzystanie ze środowiska

0690

15.000

Odsetki od środków na rachunkach bankowych

0920

500

3

Wydatki ogółem:

 

66.000

 

Nagrody w konkursie najestetyczniejsza zagroda

3020

5.000

Urządzanie terenów zieleni

4210

1.000

Wydatki związane ze składowaniem odpadów

4210

10.000

Sprzątanie (zakup nagród uczniom)

4210

2.000

Prowizja BS

4300

400

Opracowanie projektu techn. inwestycji proekologicznych i finansowanie realizacji inwestycji

6050

47.600

4

Stan środków na koniec roku (1+2-3)

 

400

Załącznik Nr 11
Do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r

Prognoza kwoty długu na 31.12.2006 r

Lp

Wyszczególnienie

Kwota zł

I

Stan długu na 31.12.2005r

2.180.650

 

1. Zaciągnięte kredyty :

550.206

w tym:
- umowa BOŚ z 22.09.2003r na 90.000 zł
- umowa BOŚ z 29-11-2004r na 225.000 zł
- umowa BOŚ z 29-11-2004r na 225.000 zł


44.771
222.935
282.500

2. Zaciągnięte pożyczki

1.630.444

W tym:
- umowa z NFOŚ i GW z 03.07.2000r na 1.378.844 zł
- umowa z NFOŚ i GW z 25.03.2002r na 712.500 zł
- umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2003r na 260.700 zł
- umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2004 r na 28.700 zł
- umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2004 r na 78.200 zł


778.844
520.000
224.700
28.700
78.200

1.Przyjęte depozyty tym zbywalne :

-

II

Planowane zwiększenie długu w 2006 r

0

Ogółem (I + II)

2.180.650

III

Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2006 r

444.788

 

1. kwoty spłaconych rat kredytów

87.408

2. kwoty spłaconych rat pożyczki

357.380

IV

Ogółem dług na 31.12.2006 ( I +II - III)

1.735.862

V

Planowane dochody na 2006r

10.889.100

VI

% (IV : V)

15,94 %

ZałącznikNr 2

do Zarządzenia Nr 194/05

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 listopada 2005 r

Budżet Gminy na 2006 r planuje się:

Wydatki - 11.023.412 zł

Dochody - 10.889.100 zł spłata kredytu - 87.408 zł

wolne środki - 579.100 zł spłata pożyczki - 357.380 zł

Razem: - 11.468.200 zł 11.468.200 zł

Plan dochodów budżetu przedstawia się następująco :

- subwencja oświatowa - 1.933.013 zł (17,75 % planowanych dochodów)

- część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie - 498.249 zł (tj. 4,58 %)

- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2006 r - 1.010.779 zł ( tj. 9,28 % ) w tym :

o 62.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zadania

zlecone (dz.750)

o 779 zł na aktualizację spisu wyborców (dz.751)

o 842.000 zł na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

o 10.000 zł na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej (dz.852)

o 96.000 zł na zasiłki stałe (dz.852)

- dotacje celowe na zadania własne 2.409.640 zł w tym :

o 137.980 zł środki ZPORR na dofinansowanie wdrażania usług elektronicznych dla ludnosci w woj.podlaskim (dział 750 )

o 1.100.989 zł środki INTERREG III A na dofinansowanie adaptacji budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na ośrodek Edukacji Ekologicznej ( dział 801)

o 92.000 zł na wypłatę zasiłków okresowych (dział 852)

o 48.000 zł na wydatki bieżące GOPS (dział 852)

o 14.000 zł na program "Posiłek dla potrzebujących" (dział 852)

o 557.826 zł środki ZPORR na dofinasowanie budowy kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki

o 74.376 zł środki budżetu na dofinasowanie budowy kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki

o 384.469 zł środki SPO na dofinansowanie adaptacji budynku Szkoły Podstawowej w Narewce na Galerię im.Tamary Sołoniewicz (dział 921)

Razem kwota ww subwencji i dotacji wynosi 5.851.681 zł co stanowi 54 % budżetu gminy. Pozostałe dochody planowane są w kwocie 5.037.419 zł (46%)dochodami własnymi w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :

Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo

dochody planuje się w kwocie 12.000 zł w tym:

- 10.000 zł wpłaty mieszkańców na budowę wodociągów wiejskich

- 2.000 zł dochody z dzierżawy gruntów rolnych

Dział - 020 - Leśnictwo

dochody planuje się w kwocie 600 zł i jest to czynsz dzierżawny za obwody łowieckie - planowane dochody jak w roku poprzednim.

Dział -600 - Transport i łączność

dochody planuje się w kwocie 3.000 zł i jest to opłata za zajęcie pasa drogowego

Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa

dochody planuje się w kwocie 652.000 zł w tym :

- 2.000 zł - opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

- 100.000 zł - czynsz za dzierżawę na podstawie umów gruntów komunalnych, dochody z tytułu czynszu mieszkaniowego , wynajem budynków będących własnością Gminy, dzierżawa gruntów pod działalność gospodarczą.

- 400.000 zł - jest to kwota jaką planuje się uzyskać ze sprzedaży działek rekreacyjnych nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka, działek komunalnych oraz budynków .

- 150.000 zł za sprzedaż gazu sieciowego na osiedlu mieszkaniowym i dla szkoły

Dział - 750 - Administracja publiczna

dochody własne planuje się w kwocie 8.000 zł w tym :

- 4.000 zł - opłata administracyjna za czynności urzędowe

- 2.000 zł wpływy za druki płatne oraz 5 % od opłaty za dowody osobiste,

- 2.000 zł dochody z usług Gminnego Centrum Informacji (kawiarenka internetowa)

pozostałe dochody są to dotacje celowe.

Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Dochody planuje się w kwocie 4.105.719 zł w tym:

rozdz.75601 -(Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):

- 7.000 zł podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy

rozdz.75615 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 2.578.500 zł w tym:

- 2.200.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :

a) budynki mieszkalne 10.021 m2

b) budynki związane z działalnością gospodarczą - 40.690 m2

c) pozostałe budynki 8.621 m2

d) budowle - 43.451.649,91 zł x 2 %

e) grunty pod działalnością gospodarczą 693.173 m2

f) grunty pozostałe 189.544 m2

g) budynki letniskowe 123 m2

h) grunty rekreacyjne - 17.594 m2

i) grunty pod jeziorami - 3.500,oo m2

- 6.000 zł podatek rolny - 85,12 ha przeliczeniowych

- 364.000 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi :

a) 8.347 ha fizyczne

b) 8.536 ha fizyczne lasów ochronnych

- 7.500 zł podatek od środków transportowych

- 1.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych

rozdz.75616 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, , podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 624.000 zł w tym:

- 440.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :

a) budynki mieszkalne 121.218 m2

b) budynki związane z działalnością gospodarczą 4.270 m2

c) pozostałe budynki 13.398 m2

d) budowle - 14.250 zł x 2 %

e) grunty pod działalnością gospodarczą 23.454 m2

f) grunty pozostałe 758.674 m2

g) budynki gospodarcze rencistów - 3.084 m2

h) budynki letniskowe 4.259 m2

i) grunty rekreacyjne - 261.100 m2

- 98.000 zł podatek rolny - podstawę stanowi 1322,70 ha przeliczeniowych oraz 63,80 ha fizyczne

- 29.000 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi 1.020,69 ha fizyczne

- 3.000 zł podatek od środków transportowych

- 3.000 zł - podatek od spadków i darowizn - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy

- 500 zł - podatek od posiadania psów

- 500 zł - opłata targowa

- 50.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych

rozdz.75618 - (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw ) - 95.100 zł w tym :

- 10.000 zł - dochody z opłaty skarbowej

- 30.000 zł - wpływy z opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin (iły) .

- 100 zł - opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów

- 55.000 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

rozdz.75621 - (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa )
- 759.119 zł w tym:

- 724.119 zł udział w podatku dochodowym od osób fizycznych

- 35.000 zł udział w podatku dochodowym od osób prawnych

rozdz.75647 - ( Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych) -

42.000 zł w tym:

- 2.000 zł - koszty egzekucyjne z tytułu poboru podatków i opłat

- 40.000 zł - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatki i opłat

Dział - 758 - Różne rozliczenia

Dochodem w tym dziale są subwencje -( 2.431.262 zł ) oraz

- 20.000 zł plan dochodów własnych- są to odsetki dopisane przez Bank od środków na rachunkach bankowych.

Dział - 801 - oświata i wychowanie

Planuje się dochody własne w kwocie 3.000 zł - jest to czynsz za wynajem sklepiku szkolnego. Pozostałe dochody są środki INTERREG III A na dofinansowanie adaptacji budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na ośrodek Edukacji Ekologicznej

Dział - 852- Pomoc społeczna

- 5.100 zł - odpłatność za opiekę sprawowaną przez opiekunki GOPS

- pozostałe dochody są to dotacje celowe

Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dochody planuje się w kwocie 850.202 zł - 632.202 zł są to środki na inwestycje i dochody własne 218.000 zł w tym:

- 90.000 zł - wpłaty za zrzut nieczystości płynnych do oczyszczalni ścieków

- 70.000 zł - zadeklarowane wpłaty mieszkańców jako udział w kosztach budowy kanalizacji

- 15.000 zł opłaty za składowanie odpadów stałych na gminnym wysypisku śmieci

- 3.000 zł - opłata produktowa

- 40.000 zł - za usługi sprzętem gospodarki komunalnej,

Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport

dochody planuje się w kwocie 10.000 zł są to dochody realizowane przez OSIR w Narewce .

Plan wydatków na 2006 r wynosi 11.023.412 zł i przedstawia się następująco :

1. wydatki inwestycyjne 3.858.174 zł ( tj. 35 % wydatków budżetu gminy) w tym:

- 150.000 zł - budowa wodociągu - treny letniskowe (dział 010)

- 5.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Stoczek (dział 600)

- 10.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Babia Góra (dział 600)

- 200.000 zł - budowa drogi gminnej w Zabłotczyźnie (dział 600)

- 62.200 zł - droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór" (dział 600)

- 172.647 zł - ciagi i drogi komunikacyjne na "Starym Dworze" (dział 630)

- 183.974 zł - wdrażanie usług elektronicznych dla ludności w woj.podlaskim (dział 750)

- 1.467.986 zł - adaptacja budynku po byłej szkole w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej (dział 801)

- 50.000 zł - rozbudowa Ośrodka Zdrowia (dział 851)

- 100.000 zł - kanalizacja Stary Dwór (dział 900)

- 100.000 zł - budowa kanalizacji Planta (dział 900)

- 5.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Gruszki (dział 900)

- 30.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Olchówka (dział 900)

- 743.770 zł - budowa kanalizacji Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki (dział 900)

- 577.597 zł -adaptacja budynku Szkoły Podstawowej w Narewce na Galerię im.Tamary Sołoniewicz (dział 921)

2. wydatki bieżące - 7.165.238 zł w tym:

- 2.924.971 zł - wynagrodzenia

- 577.548 zł - pochodne od wynagrodzeń

- 50.000 zł - dotacja na remont chodników przy drodze wojewódzkiej

- 359.000 zł - na instytucje kultury

- 20.000 zł - dotacja na organizowanie rozgrywek piłkarskich dzieci i młodzieży

- 65.200zł - wydatki na obsługę długu

- 3.167.269 zł pozostałe wydatki bieżące

Przy opracowaniu projektu budżetu gminy na 2006 r przyjęto średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 101,5 % , wskaźnik wzrostu cen towarów i usług 101,5 %.

Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :

Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Plan wydatków wynosi 153.000 zł w tym :

Rozdz. 01010 :

- 1.000 zł - wydatki bieżące są przeznaczone na hydrofornie

- 150.000 zł wydatki inwestycyjne - budowa wodociągów wiejskich

Rozdz. 01030 :

- 2.000 zł jest wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % od uzyskanych wpływów podatku rolnego

Dział - 600 - Transport i łączność

Wydatki w tym dziale wynoszą 399.000 zł w tym:

- 5.300 zł przeznacza się na opłacenie kursów PKS do Masiewa

- 50.000 zł - remont chodników -przy drodze wojewódzkiej

- 343.700 zł przeznacza się na budowę i modernizacje dróg gminnych w tym:

o 66.500 zł wydatki bieżące - naprawa chodników i dróg, znaków drogowych i przystanków

o 5.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Stoczek

o 10.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Babia Góra

o 200.000 zł - budowa drogi gminnej w Zabłotczyźnie

o 62.200 zł - droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór"

Dział - 630 - Turystyka

Wydatki w tym dziale wynoszą 174.647 zł w tym :

- 2.000 zł - są to środki przeznaczone na opłatę rachunków za oświetlenie pola biwakowego nad Zalewem Siemianówka i odnowienie znaków na szlakach rowerowych

- 172.647 zł wydatki inwestycyjne na terenach rekreacyjne Stary Dwór

Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Wydatki planuje się w kwocie 368.000 zł w tym:

- 50.000 zł przeznacza się na gospodarkę gruntami i nieruchomościami tzn. ubezpieczenie mienia gminnego. Ogłoszenia o sprzedaży oraz szacunki i podział działek przeznaczonych do sprzedaży

- 318.000 zł przeznacza się na zakup gazu sieciowego na osiedle mieszkaniowe i do szkoły, zakup oleju do ogrzania budynków mieszkalnych , opłacenie f-r za ciepło w Lewkowie do budynku (po ZOZ-ie) konserwacja urządzeń gazociągu i rozprężalni gazu.

Dział - 710 - Działalność usługowa

Wydatki planuje się w kwocie 80.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego

Dział - 750 - administracja publiczna

Plan wydatków wynosi 1.562.734 zł w tym:

Zadania zlecone:

- 62.000 zł są to zadnia zlecone przez Podlaski Urząd Wojewódzki z zakresu administracji publicznej

zadania własne :

- 69.500 zł na utrzymanie Rady Gminy

- 1.364.187 zł wydatki Urzedu Gminy w tym:

ˇ 1.180.213 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem urzędu Gminy - płace, ZUS, opał, konserwacja i remont sprzętu, materiały biurowe, opłaty pocztowe, prowizja bankowa

ˇ 183.974 zł - wydatki inwestycyjne - wdrażania usług elektronicznych dla ludnosci w woj.podlaskim

- 28.000 zł - promocja gminy

- 39.047 zł - wydatki bieżące ( płace, ZUS, ) związane z utrzymaniem Gminnego Centrum Informacji oraz składka za przynależność do Stowarzyszeń -Euroregionu Puszcza Białowieska, Gmin Górnej Narwi, Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, Związek Gmin Wiejskich RP.

Dział - 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

- 779 zł są to wydatki związane z aktualizacją stałego spisu wyborców w ramach zadań zleconych

Dział - 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 67.240 zł w tym:

- 66.740 zł plan wydatków związany z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych tj. płace kierowcom, składki ZUS, zakup paliwa, remont samochodów , ubezpieczenie pojazdów i strażaków, za udział w pożarach.

- 500 zł wydatki bieżące obrony cywilnej

Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

- 59.000 zł wydatki związane z poborem podatku - prowizja sołtysom , drukowanie nakazów, usługi pocztowe i komornicze

Dział - 757 - Obsługa długu publicznego

- 65.200 zł przeznacza się na opłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek na inwestycje .

Dział - 758 - Różne rozliczenia

- 75.000 zł rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki

Dział - 801 - oświata i wychowanie

Plan wydatków wynosi 3.994.396 zł w tym:

- 1.624.952 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem Szkoły Podstawowej

- 49.384 zł na wydatki bieżące przy szkołach podstawowych

- 510.420 zł na wydatki bieżące gimnazjum

- 338.654 zł na dowożenie uczniów do szkół , płace kierowcom, zakup paliwa , części zamiennych do autobusów w 2005r wydatki znacznie większe w porównaniu do roku poprzedniego, ponieważ uruchomiono dodatkowo 1 autobus.

- 3.000 zł na dokształcanie nauczycieli - zwrot kosztów podróży za udział w szkoleniach i seminariach

- 1.467.986 zł zaplanowano na wydatki inwestycyjne - adaptacja budynku po byłej szkole w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej

Dział - 851 - Ochrona zdrowia

Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 105.000 zł w tym:

- 55.000 zł na profilaktykę alkoholową, zwrot kosztów podróży dla członków komisji ds. działania i zapobiegania alkoholizmowi, opłacenie terapeuty .

- 50.000 zł wydatki inwestycyjne - rozbudowa wiejskiego osrodka zdrowia w Siemianówce

Dział - 852 - Pomoc społeczna

Plan 1.224.271 zł w tym: zadania własne 276.271 zł ( w tym 154.000 zł dotacji celowej od Wojewody) i zadania zlecone 948.000 zł .

- 842.000 zł - świadczenia rodzinne - w całości zadanie zlecone

- 10.000 zł - składki na ubezpieczenia zdrowotne - w całości zadanie zlecone

- 200.000 zł - zasiłki i pomoc w naturze w tym:

o 96.000 zł - z dotacji celowej na zadanie zlecone

o 92.000 zł -z dotacji celowej na zadania własne

o 12.000 zł w ramach środków własnych

- 25.000 zł - dodatki mieszkaniowe - wydatki ze środków własnych

- 77.215 zł - wydatki bieżące na utrzymanie GOPS w tym: 48.000 zł z dotacji celowej na realizację zadań własnych

- 42.056 zł wydatki na usługi opiekuńcze (płace, składki ZUS, środki BHP)

- 28.000 zł dożywianie dzieci w szkołach w tym z dotacji celowej 14.000 zł

Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Plan wydatków w tym dziale wynosi 1.646.748 zł w tym :

- wydatki bieżące 667.978 zł zaplanowane na poziomie wydatków roku ub. zwiększone o 1,5 %

- i 978.770 zł wydatki inwestycyjne

Wydatki bieżące:

- 105.900 zł na utrzymanie 3 oczyszczalni ścieków

- 7.700 zł wydatki na gminne wysypisko śmieci, zakup worków , pojemników , opłata za wodę i za składowanie odpadów

- 84.300 zł oświetlenie ulic

- 470.078 zł - wydatki związane z utrzymaniem sprzętu gospodarki komunalnej, płace pracownikom fizycznym gospodarki komunalnej, skł. ZUS, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów

Wydatki inwestycyjne :

- 100.000 zł - kanalizacja Stary Dwór (dział 900)

- 100.000 zł - budowa kanalizacji Planta (dział 900)

- 5.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Gruszki (dział 900)

- 30.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Olchówka (dział 900)

- 743.770 zł - budowa kanalizacji Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki (dział 900)

Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Wydatki planuje się w kwocie 936.597 zł w tym:

- 235.000 zł jest to dotacja na utrzymanie Gminnego Ośrodka Kultury i świetlic wiejskich

- 124.000 zł - dotacja na utrzymanie Biblioteki w Narewce, wraz z Filiami w Siemianówce i Lewkowie

- 577.597 zł -wydatki inwestycyjne - adaptacja budynku Szkoły Podstawowej w Narewce na Galerię im. Tamary Sołoniewicz

Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport

Plan wydatków wynosi 111.800 zł w tym :

- 91.800 zł wydatki bieżące związane z utrzymaniem OSiR w Narewce, płace, skł. na ubezpieczenie społeczne , zakup materiałów , opłaty pocztowe itp.

- 20.000 zł środki na zadania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej.

Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 194/05

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 listopada 2005 r

Wykaz mienia komunalnego i jego zagospodarowanie

I. Grunty

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- 539,34 ha

w tym:

- grunty orne - 211 ha

- Ps i Ł - 110 ha

- grunty zabudowane i pod budowę - 19 ha

- lasy - 67 ha

- tereny letniskowe - 6 ha

- pozostałe grunty są to między innymi: kopalnie, drogi, koleje, nieużytki, rowy itp.- 126,34 ha

Oddano w użytkowanie wieczyste 2 ha gruntów:

- 1 ha - Spółdzielni Mieszkaniowej

- 1 ha - osobom fizycznym

sprzedano 15,43 ha na kwotę 379.221 zł w tym:

- działki usługowe- 0,03 ha

- działki budowlane- 2,15 ha na sumę 174.061, zł

- działki letniskowe- 2,84 ha na sumę 119.000, zł

- działki rolne i leśne- 10,41 ha na sumę 83.190, zł

w tym:

  • Ls - 0,93 ha
  • Ps i Ł - 2,80 ha
  • R - 6,68 ha

Dzierżawa:

- oddano w dzierżawę osobom fizycznym 64 ha - czynsz dzierżawny - 2.287 zł

- oddano w dzierżawę pod usługi około 1 ha - czynsz dzierżawny - 25.340 zł

Razem: 65,00 ha 27.627, zł

Przybyło w wyniku komunalizacji mienia 8,77 ha w tym:

§ R - 4,0 ha

§ PsiŁ - 4,0 ha

§ Ls - 0,77 ha

II. Budynki i obiekty

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- Budynki mieszkalne - 5 szt. - 215.737,00 zł

- Szkoły i przedszkola - 5 szt. - 6.212.634,00 zł

- Remizy OSP- 7 szt. - 706.737,00 zł

- Obiekty kulturalne- 14 szt. - 350.417,00 zł

sprzedano :

- 1 budynek po szkole w Eliaszukach

- mieszkanie w budynku przy ul.Białowieskiej 5

- mieszkanie w budynku przy ul.Hajnowskiej (stary posterunek policji)

III. Budowle i urządzenia techniczne

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 200r.

- Drogi - 93,0 km - 341.560,00 zł

- Wodociągi - 108,6 km - 2.650.353,00 zł

- Oczyszczalnie - 3 szt. - 4.769.190,00 zł

- Kanalizacja - 31,6 km - 5.372.057,00 zł

- Wysypiska - 1 szt. - 425.852,00 zł

- kabiny sanitarne - 12 szt. - 126.880,00 zł

za ostatni okres przybyło :

- 4,5 km wodociągu (Lewkowo Stare i Siemianówka kolonie)

- 5 km kanalizacji (Zabłotczyzna i Siemianówka)

- 4,1 km poprawiono nawierzchnie dróg gminnych (żwirowanie)

IV. Środki transportowe

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- Urząd Gminy - 15 szt. - 653.689,00 zł

- OSP- 10 szt. - 335.142,00 zł

- Równarka drogowa - 1 szt. - 8.072,00 zł

dokupiono 1 autobus na dowożenie uczniów

V. Inwestycje gminne

na 15. 11. 2005 r rozpoczęte inwestycje gminne :

- Budowa wodociągów - 3 szt. - 21.414 zł

- Budowa kanalizacji - 3 szt. - 61.482 zł

- Budowa dróg gminnych - (dokumentacja) - 5 dróg 11.794 zł

- tereny rekreacyjne "Stary Dwór" - 41.033 zł

- galeria w Narewce - 55.152 zł

- moderniz. szkół w Narewce i Siemianówce - 129.345 zł

- modernizacja oświetlenia - 10.775 zł

- modernizacja wiejskiego ośrodka zdrowia w Siemianówce - 7.854 zł

VI. Wierzytelności

- Lokaty terminowe - 15 szt - 1.350.000,00 zł

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2006-01-05

Data modyfikacji: 2006-01-05

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2006-01-05