Zarządzenie Nr 194/05
Zarządzenie Nr 194/05
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 listopada 2005 r
w sprawie projektu budżetu gminy na 2006 r.
Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457 ), art. 119, art. 120 i art. 121 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45,poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 14, poz.114, Nr 64, poz.565), oraz Uchwały Nr III/12/94 z dnia 24 sierpnia 1994r w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:
§ 1. Ustala się :
1. projekt budżetu gminy na 2006 r, w formie projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
2. objaśnienia do projektu, zgodnie z załącznikiem Nr 2,
3. informacje o stanie mienia komunalnego gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
mgr Mikołaj Pawilcz
Załącznik Nr 1
Do Zarządzenia Nr 194/05
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15.11.2005 r
Projekt budżetu UCHWAŁA Nr
RADY GMINY NAREWKA
z dnia .......... 2005 r
w sprawie budżetu gminy na 2006 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit. d, e i pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457) oraz art. 116 art. 122, art. 124, i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45,poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 14, poz.114, Nr 64, poz.565), Rada Gminy Narewka uchwala co następuje :
§ 1. Ustala się :
1. dochody budżetu gminy w wysokości : 10.889.100 zł - zgodnie z załącznikiem nr 1
2. wydatki budżetu gminy w wysokości : 11.023.412 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 2
3. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych w wysokości : 1.010.779 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 3
4. źródło pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 134.312 zł stanowią następujące przychody : - 134.312 zł wolne środki
§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 75.000 zł .
§ 4. 1.Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 5
2. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2006 r oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 6
3. Ustala się wykaz wykaz projektów realizowanych ześrodków pochodżących z budżetu Unii Europejskiej w 2006 r - zgodnie z załącznikiem Nr 7
4. Upoważnia się Wójta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 3.500.000 zł
§ 5. Ustala się:
1. plan dochodów własnych - zgodnie z załącznikiem Nr 8
2. dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 359.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 15.500 zł , oraz wydatki Funduszu w kwocie 66.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 10
§ 7. Dochody w kwocie 55.000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 11
§ 9. Upoważnia się Wójta do :
1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu
2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.
§ 10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta w roku budżetowym w kwocie 750.000 zł
§ 11. Upoważnia się Wójta do:
1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.
2. zaciągania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 (plan wydatków budżetu ), załączniku Nr 4 (Plan przychodów i rozchodów ),
3. samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 3.500.000 zł.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006 r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Sławomir Kulesza
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ........2005r
Plan dochodów budżetu gminy na 2006 r
Klasyfikacja |
Nazwa |
Przewid. wykonanie 2005 r |
Plan na 2006r |
W tym dotacje |
||
Dz. |
Rozdz |
§ |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
12.707 |
12.000 |
- |
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
10.707 |
10.000 |
- |
|
0830 |
Wpływy z usług |
707 |
- |
- |
|
0960 |
Otrzymane spadki , zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
10.000 |
10.000 |
- |
||
01095 |
|
Pozostała działalność |
2.000 |
2.000 |
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
2.000 |
2.000 |
|
|
020 |
|
|
Leśnictwo |
600 |
600 |
- |
|
02001 |
|
Gospodarka leśna |
600 |
600 |
- |
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
600 |
600 |
- |
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
388.155 |
3.000 |
- |
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
388.155 |
3.000 |
- |
|
0690 |
wpływy z różnych opłat |
3.100 |
3.000 |
|
|
2390 |
Wpływy do budżetu ze środków specjalnych |
3.406 |
- |
|
||
6260 |
Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na finansowanie lub dofinanso-wanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych |
25.000 |
- |
|
||
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
319.256 |
- |
|
||
6339 |
dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin |
37.393 |
- |
|
||
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
629.000 |
652.000 |
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
509.000 |
502.000 |
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
2.000 |
2.000 |
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
107.000 |
100.000 |
|
|
0870 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
400.000 |
400.000 |
|
|
70095 |
|
Pozostała działalność |
120.000 |
150.000 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
120.000 |
150.000 |
|
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
70.000 |
207.980 |
62.000 |
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
61.000 |
62.000 |
62.000 |
|
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżąc. z zakresu administracji |
61.000 |
62.000 |
62.000 |
|
75023 |
|
Urzędy gmin |
7.100 |
143.980 |
|
|
|
0450 |
Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe |
4.500 |
4.000 |
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
2.600 |
2.000 |
|
||
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł |
- |
137.980 |
|
||
75095 |
|
Pozostała działalność |
1.900 |
2.000 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
1.900 |
2.000 |
|
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
19.910 |
779 |
779 |
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
750 |
779 |
779 |
|
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji |
750 |
779 |
779 |
|
75107 |
|
Wybory Prezydenta RP |
11.425 |
- |
- |
|
|
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji |
11.425 |
|
||
75108 |
|
Wybory do Sejmu i Senatu |
7.735 |
- |
- |
|
|
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji |
7.735 |
- |
- |
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających |
3.873.104 |
4.105.719 |
- |
|
75601 |
|
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
7.000 |
7.000 |
- |
|
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej |
7.000 |
7.000 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leś-nego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków |
2.474.400 |
2.578.500 |
- |
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
2.118.000 |
2.200.000 |
|
|
0320 |
Podatek rolny |
12.100 |
6.000 |
- |
||
0330 |
Podatek leśny |
335.000 |
364.000 |
- |
||
0340 |
Podatek od środków transportowych |
8.800 |
7.500 |
- |
||
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
500 |
1.000 |
- |
||
75616 |
|
Wpływy z podatków rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od |
648.900 |
624.000 |
- |
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
430.000 |
440.000 |
- |
|
0320 |
Podatek rolny |
134.000 |
98.000 |
- |
||
0330 |
Podatek leśny |
28.500 |
29.000 |
- |
||
0340 |
Podatek od środków transportowych |
3.000 |
3.000 |
- |
||
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
2.500 |
3.000 |
- |
||
0370 |
Podatek od posiadania psów |
500 |
500 |
- |
||
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
400 |
500 |
- |
||
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
50.000 |
50.000 |
- |
||
75618 |
|
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw |
95.050 |
95.100 |
- |
|
|
0410 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
9.950 |
10.000 |
- |
|
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
30.000 |
30.000 |
- |
||
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
100 |
100 |
- |
||
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
55.000 |
55.000 |
|
||
75621 |
|
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa |
602.754 |
759.119 |
- |
|
|
0010 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
567.754 |
724.119 |
- |
|
0020 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
35.000 |
35.000 |
- |
||
75647 |
|
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
45.000 |
42.000 |
|
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
2.000 |
2.000 |
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
43.000 |
40.000 |
|
||
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
2.494.309 |
2.451.262 |
- |
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
1.988.643 |
1.933.013 |
- |
|
2920 |
Subwencje z budżetu państwa |
1.988.643 |
1.933.013 |
- |
|
75807 |
|
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
470.666 |
498.249 |
- |
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
470.666 |
498.249 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
75814 |
Różne rozliczenia |
35.000 |
20.000 |
- |
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
35.000 |
20.000 |
- |
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
3.924 |
1.103.989 |
- |
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
3.000 |
3.000 |
- |
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
3.000 |
3.000 |
- |
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
924 |
|
|
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
- |
1.100.989 |
- |
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł |
- |
1.100.989 |
- |
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
975.066 |
1.107.100 |
948.000 |
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia |
718.706 |
842.000 |
842.000 |
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji |
718.706 |
842.000 |
842.000 |
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy |
6.600 |
10.000 |
10.000 |
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji |
6.600 |
10.000 |
10.000 |
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
177.000 |
188.000 |
96.000 |
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji |
96.000 |
96.000 |
96.000 |
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
81.000 |
92.000 |
- |
||
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
47.000 |
48.000 |
- |
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
47.000 |
48.000 |
- |
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze |
5.000 |
5.100 |
- |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
5.000 |
5.100 |
- |
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
20.760 |
14.000 |
- |
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
20.760 |
14.000 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
436.962 |
850.202 |
- |
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
379.753 |
792.202 |
- |
|
0830 |
Wpływy z usług |
90.000 |
90.000 |
- |
|
0960 |
Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
70.000 |
70.000 |
- |
||
6260 |
Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji |
219.753 |
- |
|
||
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorzą-dów województw, |
- |
557.826 |
|
||
6339 |
dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjn. |
- |
74.376 |
- |
||
90002 |
|
Gospodarka odpadami |
14.800 |
15.000 |
- |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
14.800 |
15.000 |
- |
|
90020 |
|
Wpływy i wydatki związane z groma-dzeniem środków z opłat produkto-wych |
3.000 |
3.000 |
|
|
|
0400 |
Wpływy z opłaty produktowej |
3.000 |
3.000 |
|
|
90095 |
|
pozostała działalność |
39.409 |
40.000 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
39.000 |
40.000 |
|
|
2390 |
Wpływy do budżetu ze środków specjalnych |
409 |
- |
|
||
921 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
- |
384.469 |
|
|
92110 |
|
|
- |
384.469 |
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorzą-dów województw, |
- |
384.469 |
|
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
10.815 |
10.000 |
|
|
92604 |
|
Instytucje kultury fizycznej |
10.815 |
10.000 |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
10.815 |
10.000 |
|
|
Razem: |
8.914.552 |
10.889.100 |
1.010.779 |
|||
kredyty |
507.500 |
|
||||
wolne środki |
1.056.283 |
|||||
Razem: |
10.478.335 |
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Gminy
Narewka z dnia 2005 r
Plan wydatków budżetu gminy na 2006r
Dział |
Nazwa działu |
Przewid. |
Plan na 2006r |
Z tego : |
||||||
Wydatki |
W tym: |
Wydatki |
W tym: |
|||||||
Wynagrodzenia |
Poch.od wynagr. |
Dotacje |
Osług.długu |
Inwestyjne |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
010 |
Rolnictwo i leśnictwo |
149.100 |
153.000 |
3.000 |
- |
- |
- |
- |
150.000 |
150.000 |
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
146.800 |
151.000 |
1.000 |
- |
- |
- |
- |
150.000 |
150.000 |
01030 |
Izby rolnicze |
2.300 |
2.000 |
2.000 |
- |
- |
- |
|||
600 |
Transport i łączność |
565.620 |
399.000 |
121.800 |
- |
- |
50.000 |
- |
277.200 |
277.200 |
60004 |
Lokalny transport zbiorowy |
5.000 |
5.300 |
5.300 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
60013 |
Drogi publiczne wojewódzkie |
35.620 |
50.000 |
50.000 |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
60014 |
Drogi publiczne powiatowe |
8.000 |
0 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
60016 |
Drogi publiczne gmin. |
517.000 |
343.700 |
66.500 |
- |
- |
- |
- |
277.200 |
277.200 |
630 |
Turystyka |
54.000 |
174.647 |
2.000 |
1.250 |
- |
- |
- |
172.647 |
172.647 |
63095 |
Pozostała działalność |
54.000 |
174.647 |
2.000 |
1.250 |
- |
- |
- |
172.647 |
172.647 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
387.000 |
368.000 |
368.000 |
20.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
30.000 |
50.000 |
50.000 |
20.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
70095 |
Pozostała działalność |
357.000 |
318.000 |
318.000 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
710 |
Działalność usługowa |
40.000 |
80.000 |
80.000 |
40.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
71004 |
Plany zagospodar. przestrzennego |
40.000 |
80.000 |
80.000 |
40.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
750 |
Administracja publiczna |
1.338.100 |
1.562.734 |
1.378.760 |
805.005 |
153.505 |
- |
- |
183.974 |
183.974 |
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
61.000 |
62.000 |
62.000 |
51.805 |
10.195 |
- |
- |
- |
- |
75022 |
Rady gmin |
68.300 |
69.500 |
69.500 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
75023 |
Urzędy gmin |
1.130.800 |
1.364.187 |
1.180.213 |
740.000 |
140.713 |
- |
- |
183.974 |
183.974 |
75075 |
Promocja jednostek samorządu |
30.500 |
28.000 |
28.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
75095 |
Pozostała działalność |
47.500 |
39.047 |
39.047 |
13.200 |
2.597 |
- |
- |
- |
- |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy |
19.910 |
779 |
779 |
651 |
128 |
- |
- |
- |
- |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy |
750 |
779 |
779 |
651 |
128 |
- |
- |
- |
- |
75107 |
Wybory Prezydenta RP |
11.425 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
75108 |
Wybory do Sejmu i Senatu |
7.735 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona |
76.600 |
67.240 |
67.240 |
18.550 |
2.090 |
- |
- |
||
75403 |
Jednostki terenowe Policji |
9.500 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
75406 |
Straż Graniczna |
2.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
65.000 |
66.740 |
66.740 |
18.550 |
2.090 |
- |
- |
- |
- |
75414 |
Obrona cywilna |
100 |
500 |
500 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób |
47.000 |
59.000 |
59.000 |
27.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
75647 |
pobór podatków i opłat |
47.000 |
59.000 |
59.000 |
27.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
757 |
Obsługa długu publicznego |
55.000 |
65.200 |
65.200 |
- |
- |
- |
65.200 |
- |
- |
75702 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst |
55.000 |
65.200 |
65.200 |
- |
- |
- |
65.200 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
758 |
Różne rozliczenia |
0 |
75.000 |
75.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
75818 |
Rezerwa ogólna i celowa |
0 |
75.000 |
75.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
801 |
Oświata i wychowanie |
2.773.200 |
3.994.396 |
2.526.410 |
1.599.620 |
335.622 |
- |
- |
1.467.986 |
1.467.986 |
80101 |
Szkoły podstawowe |
1.371.600 |
1.624.952 |
1.624.952 |
1.061.560 |
223.580 |
- |
- |
- |
- |
80103 |
Oddziały przedszkolne w szkołach |
80.300 |
49.384 |
49.384 |
34.910 |
6.488 |
- |
- |
- |
- |
80110 |
Gimnazja |
651.800 |
510.420 |
510.420 |
363.650 |
78.100 |
- |
- |
- |
- |
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
296.500 |
338.654 |
338.654 |
139.500 |
27.454 |
- |
- |
- |
- |
80146 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
3.000 |
3.000 |
3.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
80195 |
Pozostała działalność |
370.000 |
1.467.986 |
- |
- |
- |
- |
- |
1.467.986 |
1.467.986 |
851 |
Ochrona zdrowia |
125.000 |
105.000 |
55.000 |
20.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
50.000 |
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
55.000 |
55.000 |
55.000 |
20.000 |
- |
- |
- |
||
85195 |
pozostała działalność |
70.000 |
50.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
50.000 |
||
852 |
Pomoc społeczna |
1.065.140 |
1.224.271 |
1.224.271 |
106.015 |
31.712 |
- |
- |
- |
- |
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na |
718.706 |
842.000 |
842.000 |
17.400 |
13.424 |
- |
- |
- |
- |
85213 |
Składki na ubezp. zdrow. opłacane za |
6.600 |
10.000 |
10.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki |
189.000 |
200.000 |
200.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
20.000 |
25.000 |
25.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej |
62.140 |
77.215 |
77.215 |
55.700 |
11.495 |
- |
- |
- |
- |
85228 |
Usługi opiekuńcze i specjalisty-czne usługi |
41.000 |
42.056 |
42.056 |
32.915 |
6.793 |
- |
- |
- |
- |
85295 |
Pozostała działalność |
27.694 |
28.000 |
28.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
900 |
Gospodarka komunalna |
1.295.300 |
1.646.748 |
667.978 |
266.600 |
51.368 |
- |
- |
978.770 |
978.770 |
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
508.900 |
1.084.670 |
105.900 |
6.600 |
200 |
- |
- |
978.770 |
978.770 |
90002 |
Gospodarka odpadami |
7.600 |
7.700 |
7.700 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
318.800 |
84.300 |
84.300 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
90095 |
Pozostała działalność |
460.000 |
470.078 |
470.078 |
260.000 |
51.168 |
- |
- |
- |
- |
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
327.754 |
936597 |
359.000 |
- |
- |
359.000 |
- |
577.597 |
577.597 |
92109 |
Domy i ośrodki kultury świetlice |
203.900 |
235.000 |
235.000 |
- |
- |
235.000 |
- |
- |
- |
92110 |
Galerie i biura wystaw artystyczn. |
10.054 |
577.597 |
- |
- |
- |
- |
- |
577.597 |
577.597 |
92116 |
Biblioteki |
113.800 |
124.000 |
124.000 |
- |
- |
124.000 |
- |
- |
- |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
85.000 |
111.800 |
111.800 |
21.530 |
3.123 |
20.000 |
- |
- |
- |
92604 |
Instytucje kultury fizycznej |
55.000 |
91.800 |
91.800 |
21.530 |
3.123 |
- |
- |
- |
|
92605 |
Zadania w zakresie kultury fizycznej i |
30.000 |
20.000 |
20.000 |
- |
- |
20.000 |
- |
- |
|
Razem: |
8.403.724 |
11.023.412 |
7.165.238 |
2.926.221 |
577.548 |
429.000 |
65.200 |
3.858.174 |
3.858.174 |
|
Spłata pożyczek i kredytów |
334.608 |
|
||||||||
Ogółem : |
8.738.332 |
|
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia 2005
I. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych na 2006 r
Dział |
Nazwa działu |
Dochody |
Wydatki |
W tym : |
|
Wynagrodzenia |
Pochodne od wynagr. |
||||
750 |
Administracja publiczna |
62.000 |
62.000 |
51.805 |
10.195 |
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
62.000 |
62.000 |
51.805 |
10.195 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw |
779 |
779 |
651 |
128 |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
779 |
779 |
651 |
128 |
852 |
Pomoc społeczna |
948.000 |
948.000 |
17.400 |
13.424 |
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
842.000 |
842.000 |
17.400 |
13.424 |
85213 |
Składki na ubezpieczenia zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
10.000 |
10.000 |
|
|
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne |
96.000 |
96.000 |
|
|
O g ó ł e m |
1.010.779 |
1.010.779 |
69.856 |
23.747 |
II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego :
- dz.750 rozdz.75011 § 0690 - opłaty za wydawanie dowodów osobistych - 9.000 zł
Załącznik Nr 4
Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005r
Plan przychodów i rozchodów 2006 r
Lp |
Wyszczególnienie |
Kwota |
I |
Przychody-ogółem |
579.100 |
W tym : |
|
|
II |
Rozchody-ogółem |
444.788 |
W tym : |
|
Informacje uzupełniające :
1) Pokrycie deficytu budżetowego :
- wolne środki - 134.312 zł
Załącznik Nr 5
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne
Lp |
Program inwestycyjny |
Jednostka realizująca |
Okres |
Łączne nakłady |
Wysokość |
Wysokość |
Wysokość |
1 |
wodociąg tereny letniskowe |
UG |
2006 |
700.000 |
150.000 |
250.000 |
300.000 |
2 |
droga gminna Stoczek |
UG |
2005 |
450.000 |
5.000 |
443.756 |
|
3 |
droga gminna Babia Góra |
UG |
2005 |
150.000 |
10.000 |
137.304 |
|
4 |
Droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór |
UG |
2006 |
180.000 |
62.200 |
117.800 |
|
5 |
ciągi i drogi komunikacyjne na terenach rekreacyjnych "Stary Dwór" |
UG |
2005 |
1.192.005 |
172.647 |
978.325 |
|
6 |
rozbudowa Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Siemianówce |
UG |
2005 |
450.000 |
50.000 |
100.000 |
227.008 |
7 |
kanalizacja Stary Dwór |
UG |
2005 |
280.000 |
100.000 |
31.436 |
|
8 |
kanalizacja Planta |
UG |
2003 |
1.200.000 |
100.000 |
300.000 |
790.004 |
9 |
kanalizacja Gruszki |
UG |
2006 |
200.000 |
5.000 |
95.000 |
100.000 |
10 |
kanalizacja Olchówka |
UG |
2005 |
1.200.000 |
30.000 |
500.000 |
662.845 |
|
Razem: |
|
|
6.002.005 |
684.847 |
2.509.865 |
2.523.613 |
Załącznik Nr 6
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2006 r
Nazwa zadania inwestycyjnego |
rok |
wartość |
dochychczas |
środki |
W tym : |
|||||
środki łasne |
środki nijne |
wpłaty udność |
środki budżetu państwa |
dotacje |
Kredyty |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
wodociąg tereny letniskowe |
2006 |
700.000 |
- |
150.000 |
140.000 |
|
10.000 |
|
|
|
droga gminna Stoczek |
2005 |
450.000 |
1.244 |
5.000 |
5.000 |
|
|
|
|
|
droga gminna Babia Góra |
2005 |
150.000 |
2.696 |
10.000 |
10.000 |
|
|
|
|
|
droga gminna Zabłotczyzna |
2005 |
202.310 |
2.310 |
200.000 |
200.000 |
|
|
|
|
|
Droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór |
2006 |
180.000 |
- |
62.200 |
62.200 |
|
|
|
|
|
ciągi i drogi komunikacyjne na terenach rekreacyjnych "Stary Dwór" |
2005 |
1.192.005 |
41.033 |
172.647 |
172.647 |
|
|
|
|
|
wdrażanie usług elektronicznych dla ludności w woj. podlaskim 75023 § 6058 i § 6059 |
2006 |
183.974 |
- |
183.974 |
45.994 |
137.980 |
|
|
|
|
adaptacja budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej 80195 § 6050 |
2004 |
1.515.566 |
47.580 |
1.467.986 |
366.997 |
1.100.989 |
|
|
|
|
rozbudowa Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Siemianówce85195 § 6050 |
2005 |
450.000 |
72.992 |
50.000 |
50.000 |
|
|
|
|
|
kanalizacja Stary Dwór |
2005 |
280.000 |
148.564 |
100.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
kanalizacja Planta |
2003 |
1.200.000 |
9.996 |
100.000 |
30.000 |
|
70.000 |
|
|
|
kanalizacja Gruszki |
2006 |
200.000 |
- |
5.000 |
5.000 |
|
|
|
|
|
kanalizacja Olchówka |
2005 |
1.200.000 |
7.155 |
30.000 |
30.000 |
|
|
|
|
|
budowa kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki 90001 § 6058 i § 6059 |
2004 |
753.650 |
9.880 |
743.770 |
111.568 |
557.826 |
|
74.376 |
|
|
adaptacja budynku szkoły Podstawowej w Narewce na Galerie im.Tamary Sołoniewicz 92110 § 6058 i § 6059 |
2005 |
632.741 |
55.144 |
577.597 |
193.128 |
384.469 |
|
|
|
|
Razem: |
9.290.246 |
398.594 |
3.858.174 |
1.522.534 |
2.181.264 |
80.000 |
74.376 |
|
Załącznik Nr 7
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Wykaz projektów realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w 2006 r
Lp |
Program inwestycyjny |
Jednostka organizacyjna |
okres |
Łączne |
dotychczas |
2006 |
|||
razem |
środki |
budżet |
środki unijne |
||||||
1 |
ZPORR |
Gmina Narewka |
2006 |
183.974 |
- |
183.974 |
45.994 |
|
137.980 |
2 |
INTERREG III A |
Gmina Narewka |
2004 |
1.515.566 |
47.580 |
1.467.986 |
366.997 |
- |
1.100.989 |
3 |
ZPORR |
Gmina Narewka |
2004 |
753.650 |
9.880 |
743.770 |
111.568 |
74.376 |
557.826 |
4 |
SPO |
Gmina Narewka |
2005 |
632.741 |
55.144 |
577.597 |
193.128 |
- |
384.469 |
Razem : |
|
|
3.085.931 |
112.604 |
2.973.327 |
717.687 |
74.376 |
2.181.264 |
Załącznik Nr 8
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia .......2005r
Plan dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych na 2006 r
dział 801 rozdz. 80101
Lp. |
Treść |
§ |
Kwota |
1 |
Stan środków obrotowych na początek roku |
|
2.000 |
2 |
Przychody ogółem: |
|
120.000 |
|
Wpłaty za dożywianie |
0830 |
119.900 |
Odsetki od środków na rachunkach bankowych |
0920 |
100 |
|
3 |
Wydatki ogółem: |
|
120.000 |
|
zakup materiałów i wyposażenia |
4210 |
10.500 |
zakup żywności |
4220 |
104.600 |
|
zakup energii |
4260 |
2.500 |
|
zakup usług remontowych |
4270 |
800 |
|
zakup usług pozostałych |
4300 |
1.600 |
|
4 |
Stan środków na koniec roku (1+2-3) |
|
2.000 |
Załącznik Nr 9
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia 2005 r
Wykaz dotacji dla instytucji kultury na 2006r
Lp |
Dział |
Rozdział |
Nazwa instytucji |
Kwota dotacji |
1 |
921 |
92109 |
Gminny Ośrodek Kultury w Narewce |
235.000 |
2 |
921 |
92116 |
Gminna Biblioteka w Narewce |
124.000 |
Razem: |
359.000 |
Załącznik Nr 10
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 r
dział 900 rozdz.90011
Lp. |
Treść |
§ |
Kwota |
1 |
Stan środków obrotowych na początek roku |
|
50.900 |
2 |
Przychody ogółem: |
|
15.500 |
|
Przelewy za gospodarcze korzystanie ze środowiska |
0690 |
15.000 |
Odsetki od środków na rachunkach bankowych |
0920 |
500 |
|
3 |
Wydatki ogółem: |
|
66.000 |
|
Nagrody w konkursie najestetyczniejsza zagroda |
3020 |
5.000 |
Urządzanie terenów zieleni |
4210 |
1.000 |
|
Wydatki związane ze składowaniem odpadów |
4210 |
10.000 |
|
Sprzątanie (zakup nagród uczniom) |
4210 |
2.000 |
|
Prowizja BS |
4300 |
400 |
|
Opracowanie projektu techn. inwestycji proekologicznych i finansowanie realizacji inwestycji |
6050 |
47.600 |
|
4 |
Stan środków na koniec roku (1+2-3) |
|
400 |
Załącznik Nr 11
Do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Prognoza kwoty długu na 31.12.2006 r
Lp |
Wyszczególnienie |
Kwota zł |
I |
Stan długu na 31.12.2005r |
2.180.650 |
|
1. Zaciągnięte kredyty : |
550.206 |
w tym: |
|
|
2. Zaciągnięte pożyczki |
1.630.444 |
|
W tym: |
|
|
1.Przyjęte depozyty tym zbywalne : |
- |
|
II |
Planowane zwiększenie długu w 2006 r |
0 |
Ogółem (I + II) |
2.180.650 |
|
III |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2006 r |
444.788 |
|
1. kwoty spłaconych rat kredytów |
87.408 |
2. kwoty spłaconych rat pożyczki |
357.380 |
|
IV |
Ogółem dług na 31.12.2006 ( I +II - III) |
1.735.862 |
V |
Planowane dochody na 2006r |
10.889.100 |
VI |
% (IV : V) |
15,94 % |
ZałącznikNr 2
do Zarządzenia Nr 194/05
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 listopada 2005 r
Budżet Gminy na 2006 r planuje się:
Wydatki - 11.023.412 zł
Dochody - 10.889.100 zł spłata kredytu - 87.408 zł
wolne środki - 579.100 zł spłata pożyczki - 357.380 zł
Razem: - 11.468.200 zł 11.468.200 zł
Plan dochodów budżetu przedstawia się następująco :
- subwencja oświatowa - 1.933.013 zł (17,75 % planowanych dochodów)
- część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie - 498.249 zł (tj. 4,58 %)
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2006 r - 1.010.779 zł ( tj. 9,28 % ) w tym :
o 62.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zadania
zlecone (dz.750)
o 779 zł na aktualizację spisu wyborców (dz.751)
o 842.000 zł na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
o 10.000 zł na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej (dz.852)
o 96.000 zł na zasiłki stałe (dz.852)
- dotacje celowe na zadania własne 2.409.640 zł w tym :
o 137.980 zł środki ZPORR na dofinansowanie wdrażania usług elektronicznych dla ludnosci w woj.podlaskim (dział 750 )
o 1.100.989 zł środki INTERREG III A na dofinansowanie adaptacji budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na ośrodek Edukacji Ekologicznej ( dział 801)
o 92.000 zł na wypłatę zasiłków okresowych (dział 852)
o 48.000 zł na wydatki bieżące GOPS (dział 852)
o 14.000 zł na program "Posiłek dla potrzebujących" (dział 852)
o 557.826 zł środki ZPORR na dofinasowanie budowy kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki
o 74.376 zł środki budżetu na dofinasowanie budowy kanalizacji sanitarnej Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki
o 384.469 zł środki SPO na dofinansowanie adaptacji budynku Szkoły Podstawowej w Narewce na Galerię im.Tamary Sołoniewicz (dział 921)
Razem kwota ww subwencji i dotacji wynosi 5.851.681 zł co stanowi 54 % budżetu gminy. Pozostałe dochody planowane są w kwocie 5.037.419 zł (46%) są dochodami własnymi w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :
Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo
dochody planuje się w kwocie 12.000 zł w tym:
- 10.000 zł wpłaty mieszkańców na budowę wodociągów wiejskich
- 2.000 zł dochody z dzierżawy gruntów rolnych
Dział - 020 - Leśnictwo
dochody planuje się w kwocie 600 zł i jest to czynsz dzierżawny za obwody łowieckie - planowane dochody jak w roku poprzednim.
Dział -600 - Transport i łączność
dochody planuje się w kwocie 3.000 zł i jest to opłata za zajęcie pasa drogowego
Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa
dochody planuje się w kwocie 652.000 zł w tym :
- 2.000 zł - opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- 100.000 zł - czynsz za dzierżawę na podstawie umów gruntów komunalnych, dochody z tytułu czynszu mieszkaniowego , wynajem budynków będących własnością Gminy, dzierżawa gruntów pod działalność gospodarczą.
- 400.000 zł - jest to kwota jaką planuje się uzyskać ze sprzedaży działek rekreacyjnych nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka, działek komunalnych oraz budynków .
- 150.000 zł za sprzedaż gazu sieciowego na osiedlu mieszkaniowym i dla szkoły
Dział - 750 - Administracja publiczna
dochody własne planuje się w kwocie 8.000 zł w tym :
- 4.000 zł - opłata administracyjna za czynności urzędowe
- 2.000 zł wpływy za druki płatne oraz 5 % od opłaty za dowody osobiste,
- 2.000 zł dochody z usług Gminnego Centrum Informacji (kawiarenka internetowa)
pozostałe dochody są to dotacje celowe.
Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
Dochody planuje się w kwocie 4.105.719 zł w tym:
rozdz.75601 -(Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
- 7.000 zł podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
rozdz.75615 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 2.578.500 zł w tym:
- 2.200.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :
a) budynki mieszkalne 10.021 m2
b) budynki związane z działalnością gospodarczą - 40.690 m2
c) pozostałe budynki 8.621 m2
d) budowle - 43.451.649,91 zł x 2 %
e) grunty pod działalnością gospodarczą 693.173 m2
f) grunty pozostałe 189.544 m2
g) budynki letniskowe 123 m2
h) grunty rekreacyjne - 17.594 m2
i) grunty pod jeziorami - 3.500,oo m2
- 6.000 zł podatek rolny - 85,12 ha przeliczeniowych
- 364.000 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi :
a) 8.347 ha fizyczne
b) 8.536 ha fizyczne lasów ochronnych
- 7.500 zł podatek od środków transportowych
- 1.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych
rozdz.75616 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, , podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 624.000 zł w tym:
- 440.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :
a) budynki mieszkalne 121.218 m2
b) budynki związane z działalnością gospodarczą 4.270 m2
c) pozostałe budynki 13.398 m2
d) budowle - 14.250 zł x 2 %
e) grunty pod działalnością gospodarczą 23.454 m2
f) grunty pozostałe 758.674 m2
g) budynki gospodarcze rencistów - 3.084 m2
h) budynki letniskowe 4.259 m2
i) grunty rekreacyjne - 261.100 m2
- 98.000 zł podatek rolny - podstawę stanowi 1322,70 ha przeliczeniowych oraz 63,80 ha fizyczne
- 29.000 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi 1.020,69 ha fizyczne
- 3.000 zł podatek od środków transportowych
- 3.000 zł - podatek od spadków i darowizn - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
- 500 zł - podatek od posiadania psów
- 500 zł - opłata targowa
- 50.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych
rozdz.75618 - (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw ) - 95.100 zł w tym :
- 10.000 zł - dochody z opłaty skarbowej
- 30.000 zł - wpływy z opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin (iły) .
- 100 zł - opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów
- 55.000 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu
rozdz.75621 - (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa )
- 759.119 zł w tym:
- 724.119 zł udział w podatku dochodowym od osób fizycznych
- 35.000 zł udział w podatku dochodowym od osób prawnych
rozdz.75647 - ( Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych) -
42.000 zł w tym:
- 2.000 zł - koszty egzekucyjne z tytułu poboru podatków i opłat
- 40.000 zł - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatki i opłat
Dział - 758 - Różne rozliczenia
Dochodem w tym dziale są subwencje -( 2.431.262 zł ) oraz
- 20.000 zł plan dochodów własnych- są to odsetki dopisane przez Bank od środków na rachunkach bankowych.
Dział - 801 - oświata i wychowanie
Planuje się dochody własne w kwocie 3.000 zł - jest to czynsz za wynajem sklepiku szkolnego. Pozostałe dochody są środki INTERREG III A na dofinansowanie adaptacji budynku szkoły Podstawowej w Siemianówce na ośrodek Edukacji Ekologicznej
Dział - 852- Pomoc społeczna
- 5.100 zł - odpłatność za opiekę sprawowaną przez opiekunki GOPS
- pozostałe dochody są to dotacje celowe
Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Dochody planuje się w kwocie 850.202 zł - 632.202 zł są to środki na inwestycje i dochody własne 218.000 zł w tym:
- 90.000 zł - wpłaty za zrzut nieczystości płynnych do oczyszczalni ścieków
- 70.000 zł - zadeklarowane wpłaty mieszkańców jako udział w kosztach budowy kanalizacji
- 15.000 zł opłaty za składowanie odpadów stałych na gminnym wysypisku śmieci
- 3.000 zł - opłata produktowa
- 40.000 zł - za usługi sprzętem gospodarki komunalnej,
Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport
dochody planuje się w kwocie 10.000 zł są to dochody realizowane przez OSIR w Narewce .
Plan wydatków na 2006 r wynosi 11.023.412 zł i przedstawia się następująco :
1. wydatki inwestycyjne 3.858.174 zł ( tj. 35 % wydatków budżetu gminy) w tym:
- 150.000 zł - budowa wodociągu - treny letniskowe (dział 010)
- 5.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Stoczek (dział 600)
- 10.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Babia Góra (dział 600)
- 200.000 zł - budowa drogi gminnej w Zabłotczyźnie (dział 600)
- 62.200 zł - droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór" (dział 600)
- 172.647 zł - ciagi i drogi komunikacyjne na "Starym Dworze" (dział 630)
- 183.974 zł - wdrażanie usług elektronicznych dla ludności w woj.podlaskim (dział 750)
- 1.467.986 zł - adaptacja budynku po byłej szkole w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej (dział 801)
- 50.000 zł - rozbudowa Ośrodka Zdrowia (dział 851)
- 100.000 zł - kanalizacja Stary Dwór (dział 900)
- 100.000 zł - budowa kanalizacji Planta (dział 900)
- 5.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Gruszki (dział 900)
- 30.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Olchówka (dział 900)
- 743.770 zł - budowa kanalizacji Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki (dział 900)
- 577.597 zł -adaptacja budynku Szkoły Podstawowej w Narewce na Galerię im.Tamary Sołoniewicz (dział 921)
2. wydatki bieżące - 7.165.238 zł w tym:
- 2.924.971 zł - wynagrodzenia
- 577.548 zł - pochodne od wynagrodzeń
- 50.000 zł - dotacja na remont chodników przy drodze wojewódzkiej
- 359.000 zł - na instytucje kultury
- 20.000 zł - dotacja na organizowanie rozgrywek piłkarskich dzieci i młodzieży
- 65.200zł - wydatki na obsługę długu
- 3.167.269 zł pozostałe wydatki bieżące
Przy opracowaniu projektu budżetu gminy na 2006 r przyjęto średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 101,5 % , wskaźnik wzrostu cen towarów i usług 101,5 %.
Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :
Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo
Plan wydatków wynosi 153.000 zł w tym :
Rozdz. 01010 :
- 1.000 zł - wydatki bieżące są przeznaczone na hydrofornie
- 150.000 zł wydatki inwestycyjne - budowa wodociągów wiejskich
Rozdz. 01030 :
- 2.000 zł jest wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % od uzyskanych wpływów podatku rolnego
Dział - 600 - Transport i łączność
Wydatki w tym dziale wynoszą 399.000 zł w tym:
- 5.300 zł przeznacza się na opłacenie kursów PKS do Masiewa
- 50.000 zł - remont chodników -przy drodze wojewódzkiej
- 343.700 zł przeznacza się na budowę i modernizacje dróg gminnych w tym:
o 66.500 zł wydatki bieżące - naprawa chodników i dróg, znaków drogowych i przystanków
o 5.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Stoczek
o 10.000 zł - projekt na modernizację drogi gminnej Babia Góra
o 200.000 zł - budowa drogi gminnej w Zabłotczyźnie
o 62.200 zł - droga na tereny rekreacyjne Stary Dwór"
Dział - 630 - Turystyka
Wydatki w tym dziale wynoszą 174.647 zł w tym :
- 2.000 zł - są to środki przeznaczone na opłatę rachunków za oświetlenie pola biwakowego nad Zalewem Siemianówka i odnowienie znaków na szlakach rowerowych
- 172.647 zł wydatki inwestycyjne na terenach rekreacyjne Stary Dwór
Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa
Wydatki planuje się w kwocie 368.000 zł w tym:
- 50.000 zł przeznacza się na gospodarkę gruntami i nieruchomościami tzn. ubezpieczenie mienia gminnego. Ogłoszenia o sprzedaży oraz szacunki i podział działek przeznaczonych do sprzedaży
- 318.000 zł przeznacza się na zakup gazu sieciowego na osiedle mieszkaniowe i do szkoły, zakup oleju do ogrzania budynków mieszkalnych , opłacenie f-r za ciepło w Lewkowie do budynku (po ZOZ-ie) konserwacja urządzeń gazociągu i rozprężalni gazu.
Dział - 710 - Działalność usługowa
Wydatki planuje się w kwocie 80.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego
Dział - 750 - administracja publiczna
Plan wydatków wynosi 1.562.734 zł w tym:
Zadania zlecone:
- 62.000 zł są to zadnia zlecone przez Podlaski Urząd Wojewódzki z zakresu administracji publicznej
zadania własne :
- 69.500 zł na utrzymanie Rady Gminy
- 1.364.187 zł wydatki Urzedu Gminy w tym:
ˇ 1.180.213 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem urzędu Gminy - płace, ZUS, opał, konserwacja i remont sprzętu, materiały biurowe, opłaty pocztowe, prowizja bankowa
ˇ 183.974 zł - wydatki inwestycyjne - wdrażania usług elektronicznych dla ludnosci w woj.podlaskim
- 28.000 zł - promocja gminy
- 39.047 zł - wydatki bieżące ( płace, ZUS, ) związane z utrzymaniem Gminnego Centrum Informacji oraz składka za przynależność do Stowarzyszeń -Euroregionu Puszcza Białowieska, Gmin Górnej Narwi, Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, Związek Gmin Wiejskich RP.
Dział - 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
- 779 zł są to wydatki związane z aktualizacją stałego spisu wyborców w ramach zadań zleconych
Dział - 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 67.240 zł w tym:
- 66.740 zł plan wydatków związany z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych tj. płace kierowcom, składki ZUS, zakup paliwa, remont samochodów , ubezpieczenie pojazdów i strażaków, za udział w pożarach.
- 500 zł wydatki bieżące obrony cywilnej
Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
- 59.000 zł wydatki związane z poborem podatku - prowizja sołtysom , drukowanie nakazów, usługi pocztowe i komornicze
Dział - 757 - Obsługa długu publicznego
- 65.200 zł przeznacza się na opłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek na inwestycje .
Dział - 758 - Różne rozliczenia
- 75.000 zł rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki
Dział - 801 - oświata i wychowanie
Plan wydatków wynosi 3.994.396 zł w tym:
- 1.624.952 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem Szkoły Podstawowej
- 49.384 zł na wydatki bieżące przy szkołach podstawowych
- 510.420 zł na wydatki bieżące gimnazjum
- 338.654 zł na dowożenie uczniów do szkół , płace kierowcom, zakup paliwa , części zamiennych do autobusów w 2005r wydatki znacznie większe w porównaniu do roku poprzedniego, ponieważ uruchomiono dodatkowo 1 autobus.
- 3.000 zł na dokształcanie nauczycieli - zwrot kosztów podróży za udział w szkoleniach i seminariach
- 1.467.986 zł zaplanowano na wydatki inwestycyjne - adaptacja budynku po byłej szkole w Siemianówce na Ośrodek Edukacji Ekologicznej
Dział - 851 - Ochrona zdrowia
Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 105.000 zł w tym:
- 55.000 zł na profilaktykę alkoholową, zwrot kosztów podróży dla członków komisji ds. działania i zapobiegania alkoholizmowi, opłacenie terapeuty .
- 50.000 zł wydatki inwestycyjne - rozbudowa wiejskiego osrodka zdrowia w Siemianówce
Dział - 852 - Pomoc społeczna
Plan 1.224.271 zł w tym: zadania własne 276.271 zł ( w tym 154.000 zł dotacji celowej od Wojewody) i zadania zlecone 948.000 zł .
- 842.000 zł - świadczenia rodzinne - w całości zadanie zlecone
- 10.000 zł - składki na ubezpieczenia zdrowotne - w całości zadanie zlecone
- 200.000 zł - zasiłki i pomoc w naturze w tym:
o 96.000 zł - z dotacji celowej na zadanie zlecone
o 92.000 zł -z dotacji celowej na zadania własne
o 12.000 zł w ramach środków własnych
- 25.000 zł - dodatki mieszkaniowe - wydatki ze środków własnych
- 77.215 zł - wydatki bieżące na utrzymanie GOPS w tym: 48.000 zł z dotacji celowej na realizację zadań własnych
- 42.056 zł wydatki na usługi opiekuńcze (płace, składki ZUS, środki BHP)
- 28.000 zł dożywianie dzieci w szkołach w tym z dotacji celowej 14.000 zł
Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Plan wydatków w tym dziale wynosi 1.646.748 zł w tym :
- wydatki bieżące 667.978 zł zaplanowane na poziomie wydatków roku ub. zwiększone o 1,5 %
- i 978.770 zł wydatki inwestycyjne
Wydatki bieżące:
- 105.900 zł na utrzymanie 3 oczyszczalni ścieków
- 7.700 zł wydatki na gminne wysypisko śmieci, zakup worków , pojemników , opłata za wodę i za składowanie odpadów
- 84.300 zł oświetlenie ulic
- 470.078 zł - wydatki związane z utrzymaniem sprzętu gospodarki komunalnej, płace pracownikom fizycznym gospodarki komunalnej, skł. ZUS, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów
Wydatki inwestycyjne :
- 100.000 zł - kanalizacja Stary Dwór (dział 900)
- 100.000 zł - budowa kanalizacji Planta (dział 900)
- 5.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Gruszki (dział 900)
- 30.000 zł - dokumentacja - kanalizacja Olchówka (dział 900)
- 743.770 zł - budowa kanalizacji Tarnopol Kruhlik oraz Tarnopol Mostki (dział 900)
Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Wydatki planuje się w kwocie 936.597 zł w tym:
- 235.000 zł jest to dotacja na utrzymanie Gminnego Ośrodka Kultury i świetlic wiejskich
- 124.000 zł - dotacja na utrzymanie Biblioteki w Narewce, wraz z Filiami w Siemianówce i Lewkowie
- 577.597 zł -wydatki inwestycyjne - adaptacja budynku Szkoły Podstawowej w Narewce na Galerię im. Tamary Sołoniewicz
Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport
Plan wydatków wynosi 111.800 zł w tym :
- 91.800 zł wydatki bieżące związane z utrzymaniem OSiR w Narewce, płace, skł. na ubezpieczenie społeczne , zakup materiałów , opłaty pocztowe itp.
- 20.000 zł środki na zadania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej.
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 194/05
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 listopada 2005 r
Wykaz mienia komunalnego i jego zagospodarowanie
I. Grunty
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- 539,34 ha
w tym:
- grunty orne - 211 ha
- Ps i Ł - 110 ha
- grunty zabudowane i pod budowę - 19 ha
- lasy - 67 ha
- tereny letniskowe - 6 ha
- pozostałe grunty są to między innymi: kopalnie, drogi, koleje, nieużytki, rowy itp.- 126,34 ha
Oddano w użytkowanie wieczyste 2 ha gruntów:
- 1 ha - Spółdzielni Mieszkaniowej
- 1 ha - osobom fizycznym
sprzedano 15,43 ha na kwotę 379.221 zł w tym:
- działki usługowe- 0,03 ha
- działki budowlane- 2,15 ha na sumę 174.061, zł
- działki letniskowe- 2,84 ha na sumę 119.000, zł
- działki rolne i leśne- 10,41 ha na sumę 83.190, zł
w tym:
- Ls - 0,93 ha
- Ps i Ł - 2,80 ha
- R - 6,68 ha
Dzierżawa:
- oddano w dzierżawę osobom fizycznym 64 ha - czynsz dzierżawny - 2.287 zł
- oddano w dzierżawę pod usługi około 1 ha - czynsz dzierżawny - 25.340 zł
Razem: 65,00 ha 27.627, zł
Przybyło w wyniku komunalizacji mienia 8,77 ha w tym:
§ R - 4,0 ha
§ PsiŁ - 4,0 ha
§ Ls - 0,77 ha
II. Budynki i obiekty
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- Budynki mieszkalne - 5 szt. - 215.737,00 zł
- Szkoły i przedszkola - 5 szt. - 6.212.634,00 zł
- Remizy OSP- 7 szt. - 706.737,00 zł
- Obiekty kulturalne- 14 szt. - 350.417,00 zł
sprzedano :
- 1 budynek po szkole w Eliaszukach
- mieszkanie w budynku przy ul.Białowieskiej 5
- mieszkanie w budynku przy ul.Hajnowskiej (stary posterunek policji)
III. Budowle i urządzenia techniczne
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 200r.
- Drogi - 93,0 km - 341.560,00 zł
- Wodociągi - 108,6 km - 2.650.353,00 zł
- Oczyszczalnie - 3 szt. - 4.769.190,00 zł
- Kanalizacja - 31,6 km - 5.372.057,00 zł
- Wysypiska - 1 szt. - 425.852,00 zł
- kabiny sanitarne - 12 szt. - 126.880,00 zł
za ostatni okres przybyło :
- 4,5 km wodociągu (Lewkowo Stare i Siemianówka kolonie)
- 5 km kanalizacji (Zabłotczyzna i Siemianówka)
- 4,1 km poprawiono nawierzchnie dróg gminnych (żwirowanie)
IV. Środki transportowe
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- Urząd Gminy - 15 szt. - 653.689,00 zł
- OSP- 10 szt. - 335.142,00 zł
- Równarka drogowa - 1 szt. - 8.072,00 zł
dokupiono 1 autobus na dowożenie uczniów
V. Inwestycje gminne
na 15. 11. 2005 r rozpoczęte inwestycje gminne :
- Budowa wodociągów - 3 szt. - 21.414 zł
- Budowa kanalizacji - 3 szt. - 61.482 zł
- Budowa dróg gminnych - (dokumentacja) - 5 dróg 11.794 zł
- tereny rekreacyjne "Stary Dwór" - 41.033 zł
- galeria w Narewce - 55.152 zł
- moderniz. szkół w Narewce i Siemianówce - 129.345 zł
- modernizacja oświetlenia - 10.775 zł
- modernizacja wiejskiego ośrodka zdrowia w Siemianówce - 7.854 zł
VI. Wierzytelności
- Lokaty terminowe - 15 szt - 1.350.000,00 zł
Metryka strony