Uchwała Nr XIII/122/04

Uchwała Nr XIII/122/04

Rady Gminy Narewka

z dnia 27 kwietnia 2004 r.

w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Narewka podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

     Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych / Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851/ w związku z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568/ uchwala się, co nastepuje:

§ 1. Uchwała reguluje:

1) tryb postępowania o udzielenie dotacji,

2) sposób rozliczenia dotacji,

3) sposób kontroli wykonania zadania,

4) sposób zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczania.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) gminie - rozumie się przez to Gminę Narewka,

2) radzie - rozumie się przez to Radę Gminy Narewka,

3) wójcie - rozumie się przez to Wójta Gminy Narewka,

4) podmiocie oferującym wykonanie zadania - rozumie się przez to podmiot niezaliczony do sektora finansów publicznych i niedziałający w celu osiągnięcia zysku,

5) dotacji - rozumie się przez to dotację w rozumieniu art. 69 ust. 4 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm./.

§ 3. Ze środków budżetu Gminy mogą być przyznawane podmiotom oferującym wykonanie zadania dotacje na realizację zadań publicznych z zakresu zadań własnych gminy innych niż wymienione w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie / Dz. U. Nr 96, poz. 873/, zlecanych przez Gminę.

§ 4. Zlecanie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 3 może mieć formy:

1) powierzania wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,

2)wspierania wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

§ 5. 1. Wspieranie i powierzanie realizacji zadań publicznych odbywa się po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok i po przeprowadzeniu postępowania ofertowego.

2. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego, podstawą finansowania realizacji zadań publicznych w formie dotacji jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie.

§ 6. 1. Postępowanie ofertowe ogłasza Wójt w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy, a także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Gminy Narewka.

2. Postępowanie ofertowe ogłasza się co najmniej 30 dni przed dniem otwarcia ofert.

§ 7. 1. Podmiot ubiegający się o zlecenie zadania zobowiązany jest do złożenia oferty, zgodnej ze wzorem określonym w załączniku Nr 1 do uchwały, zawierającej w szczególności:

1) nazwę, adres siedziby wnioskodawcy, wskazanie imienia, nazwiska i adresu osoby odpowiedzialnej za realizację projektu w ramach zadania, którego realizację podmiot oferuje oraz inne dane wskazane we wzorze oferty,

2) nazwę projektu i określenie jego celu,

3) miejsce realizacji projektu,

4) termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu,

5) imiona, nazwiska i kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację projektu oraz inne informacje o projekcie,

6) wysokość wnioskowanej dotacji,

7) oczekiwane efekty projektu oraz prognozę co do możliwości jego kontunuacji.

2. Do oferty należy załączyć preliminarz wydatków zawierający kalkulację rzeczowo finansową projektu, zgodny z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

3. W przypadku ubiegania się o dotację na wsparcie realizacji przez podmiot oferowanego zadania preliminarz powinien ponadto zawierać wskazanie innych źródeł finansowania projektu z uwzględnieniem środków własnych i środków pozyskanych od innych podmiotów, z podaniem ich całkowitych wysokości.

4. Do oferty należy dołączyć statut, wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego, bądź z innego rejestru, do którego podmiot ubiegający się o zlecenie zadania został wpisany oraz informację / oświadczenie, ewentualnie listę rekomendacji/ o dotychczasowych osiągnięciach.

5. Wójt w uzasadnionych przypadkach może żądać przedstawienia przez podmiot oferujący wykonanie zadania dodatkowych informacji lub dokumentów.

6. Oferta oraz preliminarz wydatków powinny zostać podpisane przez osobę bądź osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych podmiotu oferującego wykonanie zadania.

§ 8. 1. Podmioty, które nie złożą oferty i pozostałych wymaganych dokumentów w terminie określonym w ogłoszeniu, oraz których oferty będą niekompletne nie zostaną uwzględnione w konkursie

2. Nie mogą ubiegać się o zlecenie zadania podmioty, które nie rozliczały się
w poprzednim okresie terminowo lub zadanie wykonały niewłaściwie.

§ 9. 1. Otwarcia ofert dokonuje się w dniu upływu terminu składania ofert ustalonego
w ogłoszeniu.

2. Otwarcie ofert jest jawne.

3. Oferty podlegają analizie przez właściwe merytorycznie stanowiska pracy Urzędu Gminy Narewka.

4. Rozpatrzenia oraz wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Wójt w terminie 14 dni od dnia upływu terminu złożenia ofert ustalonego w ogłoszeniu, uwzględniając:

1) merytoryczną ocenę zadania,

2) koszt realizacji zadania i wysokość dotacji na to zadanie, terminowość, a także udział środków własnych przeznaczonych na realizację zadania,

3) oceny dotychczasowej współpracy, opiniami i referencjami,

4) wiarygodność finansową podmiotu oferującego wykonanie zadania.

5. Wybór oferty wymaga uzasadnienia i podania do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy, a także na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Narewka.

6. Dotacje powinny być przeznaczone na działania, które w isotny sposób przyczyniają się do realizacji zadań własnych gminy, z wyjątkiem dofinansowania bieżącej działalności podmiotów.

7. Cel publiczny dofinansowywanego zadania powinien być zgodny z realizacją zadań statutowych podmiotu oferującego wykonanie zadania.

§ 10. 1. Pomioty oferujące wykonanie zadania mogą również składać oferty z własnej inicjatywy.

2. Oferty, o których mowa w ust. 1 powinny być złożone w terminie:

1) do 15 października roku poprzedzającego rok, w którym zadanie ma być realizowane,

2) dodatkowo, za zgodą Wójta, do 31 marca oraz 30 czerwca roku, w którym zadanie ma być realizowane.

3. Przepisy uchwały o postępowaniu ofertowym i umowie o wykonanie zadania publicznego stosuje się odpowiednio, z tym, że Wójt powinien rozpatrzyć ofertę w terminie miesiąca od dnia złożenia oferty.

§ 11. 1. Umowa o wykonanie zadania publicznego z podmiotem, o którym mowa w § 2 pkt 4 niniejszej uchwały, zwanym dalej "zleceniobiorcą" powinna być zgodna z art. 71 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

2. Oferta podmiotu, którego oferta została wybrana powinna stanowić załącznik do zawartej z nim umowy.

3. W warunkach określonych przepisami prawa wydatkowanie dotacji powinno odbywać się na zasadach określonych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych /Dz. U. Nr 19, poz. 177/, zgodnie z zastrzeżeniem zawartym w umowie.

§ 12. 1. Wójt sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych za pośrednictwem upoważnionych pracowników Gminy, a także żądania od zleceniobiorcy częściowych miesięcznych lub kwartalnych sprawozdań z wykonywania zadania.

2. Wójt zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy o wykonanie zadania publicznego ze skutkiem natychniastowym, w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez zleceniobiorcę, przy czym § 13 stosuje się wówczas odpowiednio.

3. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, zleceniobiorca składa Wójtowi w terminie 30 dni od zakończenia wykonania zadania lub w terminie określonym w umowie. Wójt rozpatruje sprawozdanie w terminie 14 dni od dnia jego złożenia przez zleceniobiorcę.

4. Zatwierdzone sprawozdanie z wykonania zadania podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy.

5. W przypadku negatywnego rozpatrzenia sprawozdania § 13 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

6. W przypadku zawarcia umowy na okres dłuższy niż jeden rok, sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez zleceniobiorcę i przedłożone Wójtowi w terminie 30 dni po upływie roku budżetowego.

§ 13. 1. Przyznane środki finansowe dotacji, nie wykorzystane w terminie określonym w umowie zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić na rachunek bankowy Gminy wraz z ustawowymi odsetkami.

2. Przyznane środki finansowe wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi wraz z ustawowymi odsetkami.

§ 14. 1. Podmiot oferujący wykonanie zadania, z którym Wójt rozwiązał umowę z przyczyn, o których mowa w § 12 ust. 2 oraz podmiot, którego sprawozdanie z wykonania zadania zostało rozpatrzone negatywnie podlega wykluczeniu z postępowania ofertowego regulowanego niniejszą uchwałą na okres 2 kolejnych lat kalendarzowych.

2. Informacja o wykluczeniu, o którym mowa w ust. 1 podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy.

§ 15. Wójt przedkłada Radzie roczne sprawozdanie z wykonania zadń zleconych na podstawie niniejszej uchwały łącznie ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu.

§ 16. Traci moc uchwała Nr X/100/99 Rady Gminy w Narewce z dnia 28 grudnia 1999 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Narewka podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych oraz sposobu jej rozliczania i kontroli.

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Sławomir Kulesza

 

Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XIII/122/04

Rady Gminy Narewka

z dnia 27 kwietnia 2004 r.

Wzór

Oferta realizacji zadania publicznego z zakresu zadań Własnych Gminy

I. Informacja dotycząca podmiotu:

ubiegającego się o dotację z budżetu Gminy Narewka na realizację zadania publicznego
z zakresu zadań własnych gmin , innego niż wymienione w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003r. działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U Nr 96,
poz. 873):

1. Nazwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2. Adres siedziby, kod pocztowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

3. Telefon . . . . . . . . . . . . Fax . . . . . . . . . . . . E- mail . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ............................................

4. Bank obsługujący i numer rachunku bankowego . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...... . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5. NIP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .....................................

6. REGON . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .......................................

7. Status prawny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...................................
8. Imiona i nazwiska osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych podmiotu ubiegającego się o dotację: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9. Imię i nazwisko oraz adres osoby odpowiedzialnej za realizację projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

II. INFORMACJA DOTYCZĄCA PROJEKTU:

1. Nazwa projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2. Cel projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3. Miejsce realizacji projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .......................................................................

4. Termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .............................................................................

5. Imiona, nazwiska i kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację projektu

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . .. . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . .. . . . . . . .. . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .. . . . . .. . . .. . . .. . . . . . .. . . .. .. .

projekcie ..............................................................................................................................................

7. Wysokość wnioskowanej dotacji

.....................................................................................................................................................................................

8. Oczekiwane efekty projektu oraz prognoza co do możliwości jego kontynuacji

...................................................................................................................................................................................

 

......................................................

podpis/y/osoby/osób uprawnionej do składania oświadczeń

woli w sprawach majątkowych podmiotu oferującego

wykonanie zadania

.................................

/miejscowość, data/

Załącznik Nr 2

do uchwały Nr XIII/122/04

Rady Gminy Narewka

z dnia 27.04.2004 r.


Wzór

Preliminarz wydatków -

kalkulacja rzeczowo- finansowa projektu:

1. Koszt wykonania zadania

wynosi ogółem......................zł

(słownie....................................................................)

2. W tym:

a) Koszty osobowe (np. wynagrodzenia , honoraria, umowy-zlecenia, inne*): :........................zł

(słownie....................................................................)

b) pozostałe koszty ( np. materiały, wynajem i eksploatacja sprzętu, zakup sprzętu, pochodne,telefony, inne*)

..............................zł

(słownie..................................................................)

3.Środki własne:

........................zł

(słownie....................................................................)

4.Inne źródła finansowania :

(wypełniają tylko podmioty ubiegające się o dotację na wsparcie ralizacji oferowanego zadania)........................zł

(słownie....................................................................)

Podmiot finansujący (pełna nazwa, adres siedziby)

..............................................................................................................................................................

(słownie....................................................................)

6.Inne informacje uzupełniające:

................................................................................................................................................................

 

........................................

podpis(y) osoby (osób) uprawnionej do składania

oświadczeń woli w sprawach majątkowych podmiotu

oferującego wykonanie zadania

............................

/miejscowość, data/

* należy wymienić szczegółowo -wskazując wszystkie konkretne tytuły planowanych wydatków oraz precyzyjne wysokości ich kwot

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2004-05-01

Data modyfikacji: 2004-05-01

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2004-05-01