OS.6220.1.2021 Obweszczenie o wszczęciu postępowania rozbudowie drogi powiatowej Nr 1640 B o długości 1,050 km na terenie gminy Narewka
Narewka, dnia 13 maja 2021 roku
OS.6220.1.2021
ZAWIADOMIENIE
o zakończeniu postępowania
Na podstawie art. 10 § 1, art. 49 i art. 81 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 735) zwanej dalej: „k.p.a’, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U. 2021 poz. 247) zwanej dalej „ustawą ooś”
zawiadamiam strony postępowania
że zostało zakończone postępowanie dowodowe w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „rozbudowie drogi powiatowej Nr 1640 B o długości 1,050 km na terenie gminy Narewka”, prowadzonego na wniosek z dnia 19.02.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 19.02.2021 r.), DROMAX Usługi Projektowe Mirosław Goworko, ul. Gruntowa 1-96, 15-706 Białystok, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce.
Stosownie do przepisu art. 10 § 1 i art. 81 k.p.a. organ administracji publicznej obowiązany jest przed rozpatrzeniem materiału dowodowego i wydaniem decyzji, umożliwić stronom wypowiedzenie się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Wypełniając ustawowy obowiązek należytego i wyczerpującego informowania stron uprzejmie przypominam, ze wspomniany przepis jest jednocześnie szczególnym uprawnieniem stron z racji ich czynnego udziału w każdym stadium postępowania.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 73 § 1 k.p.a., informuję, że z materiałami dotyczycącymi sprawy można zapoznać się w siedzibie tutejszego Urzędu Gminy Narewka w pokoju nr 4, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30, oraz zgłosić swoje uwagi w terminie 7 dni do daty doręczenia niniejszego zawiadomienia.
Celem usprawnienia dokonania czynności administracyjnych i ustalenia dogodnego terminu wizyty zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę.
W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 zaleca się przesłanie uwag i wniosków za pośrednictwem operatora pocztowego lub dostarczenie dokumentów osobiście poprzez złożenie ich w skrzynce podawczej umieszczonej w budynku Urzędu Gminy Narewka przy ul. Białowieskiej 1, 17-220 Narewka. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.
W okresie, w którym z powodu wprowadzanych rozwiązań, ograniczeń czy zakazów/nakazów związanych z „COVID-19” ograniczona będzie możliwość osobistego składania uwag i wniosków w sprawie lub zapoznanie się z aktami sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 85 682 98 94 pn-pt od 7.30-15.30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: ms@ug.narewka.wrotapodlasia.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.
Ponadto informuję, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku opinią z dnia 10-05-2021 r., znak WOOŚ.4220.110.2021.MR, wydał opinie, że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Powiatowy Inspektor Sanitarny w Hajnówce opinią Nr 10/NZ/2021 z dnia 22.03.2021 r., znak: NZ.7040.9.2021 wydał opinie, że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko.
Dyrektor Zarządu Zlewni w Białystoku Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie opinią z dnia 26.03.2021 r., znak BI.ZZŚ.2.4360.65.2021.UM, wydał opinie, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 k.p.a – zawiadomienie zostaje zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, tablicy ogłoszeń terytorialnie odpowiedniego sołectwa oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka pod adresem http://bip.ug.narewka.wrotapodlasia.pl/.
Zgodnie z art. 49 KPA zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka.
Zawiadomienie – obwieszczenie zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu
…………………………..
Otrzymują:
- Wnioskodawca,
- Strony postępowania administracyjnego
- a/a
Narewka dnia 10 maja 2021 r.
OS.6220.1.2021
Zawiadomienie/postanowienie o wydłużeniu terminu
Na podstawie art. 35 § 3, art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postepowania administracyjnego (t.j.: - Dz. U. z 2021 poz. 735 ze zm. – zwanej dalej KPA) Wójt Gminy Narewka
postanawia
przedłużyć termin załatwienia sprawy wszczętej na wniosek DROMAX Usługi Projektowe Mirosław Goworko, ul. Gruntowa 1-96, 15-706 Białystok, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce – zwanego dalej Wnioskodawcą, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „rozbudowie drogi powiatowej Nr 1640 B o długości 1,050 km na terenie gminy Narewka” do dnia 11 czerwca 2021 roku.
UZASADNIENIE
Wnioskodawca wnioskiem z dnia 19.02.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 19.02.2021 r.) uzupełnionego pismami z dnia 02.03.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 03.03.2021 r.) oraz z dnia 09.03.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 11.03.2021 r.), zwrócił się do Wójta Gminy Narewka o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia.
Organ prowadzący postepowanie wszczął postępowanie w przedmiotowej sprawie o czym poinformował strony postępowania zawiadomieniem znak OS.6220.1.2021 z dnia 12.03.2021 roku.
Wobec powyższego zgodnie z art. 87 oraz 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.: Dz. U. 2021 poz. 247 – zwanej dalej ustawą ooś) pismem z dnia 12.03.2021 roku, znak OS.6220.1.2021 organ prowadzący postępowanie zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, Zarządu Zlewni w Białymstoku Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, o wydanie opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko/oceny wodnoprawnej oraz ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko dla w/w planowanego przedsięwzięcia.
Ze względu na skomplikowany i złożony charakter sprawy oraz potrzebę dokonania dalszych czynności administracyjnych, w tym zasięgnięcia opinii ww. organów, niemożliwe jest załatwienie sprawy w terminie określnym w art. 35 ustawy KPA. Do dnia wydania niniejszego zawiadomienia organ prowadzący sprawę nie uzyskał opinii od do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku.
W związku z powyższym postanowiono przedłużyć termin załatwienia sprawy.
POUCZENIE
Stronom postępowania służy prawo wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białystoku za pośrednictwem Wójta Gminy Narewka w sytuacji kiedy nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 kodeksu postepowania administracyjnego ani w terminie wskazanym w trybie art. 36 § 1 (bezczynność) lub w sytuacji kiedy postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Otrzymują:
- Wnioskodawca,
- Strony postępowania administracyjnego poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA.
- a/a.
Narewka dnia 12 marca 2021 r.
OS.6220.1.2021
ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 61 § 4, art. 49, art. 10 § 1, art. 73 § 1, oraz art. 81 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (t.j.: - Dz. U. z 2020 poz. 256 ze zm. – zwanej dalej KPA), art. 73 ust. 1 i art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.: Dz. U. 2021 poz. 247 – zwanej dalej ustawą ooś)
zawiadamiam strony postępowania administracyjnego
że na wniosek z dnia 19.02.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 19.02.2021 r.) uzupełniony pismami z dnia 02.03.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 03.03.2021 r.) oraz z dnia 09.03.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 11.03.2021 r.), DROMAX Usługi Projektowe Mirosław Goworko, ul. Gruntowa 1-96, 15-706 Białystok, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce, zostało wszczęte postępowanie administracyjne, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „rozbudowie drogi powiatowej Nr 1640 B o długości 1,050 km na terenie gminy Narewka”.
Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 § 1 KPA do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Jednocześnie informuję zgodnie z art. 73 § 1 k.p.a. iż strony postępowania mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy oraz mają możliwość składania uwag i wniosków w Urzędzie Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, pokój nr 4, tel. (085) 682-98-94 w godz. 7:30 – 15:30.
Uwagi i wnioski w przedmiotowej sprawie strony postępowania mogą składać w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.
W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 zaleca się przesłanie uwag i wniosków za pośrednictwem operatora pocztowego lub dostarczenie dokumentów osobiście poprzez złożenie ich w skrzynce podawczej umieszczonej w budynku Urzędu Gminy Narewka przy ul. Białowieskiej 1, 17-220 Narewka lub za pośrednictwem platformy e-PUAP.
W okresie, w którym z powodu wprowadzanych rozwiązań, ograniczeń czy zakazów/nakazów związanych z „COVID -19” ograniczona będzie możliwość osobistego składania uwag i wniosków w sprawie lub zapoznanie się z aktami sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (85 682 98 94 pn-pt od 7.30-15.30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: ms@ug.narewka.wrotapodlasia.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości, ustalenia dogodnego terminu oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt. 62, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 – zwane dalej rozporządzeniem).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opinających oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku - ze względu na ochronę środowiska, Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Hajnówce - ze względu na ochronę zdrowia i życia ludzi, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, Zarządem Zlewni w Białymstoku - ze względu na ocenę wodnoprawną. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.
Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 KPA, sprawa zostanie załatwiona w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 35 § 5 KPA, do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie z art. 41 § 1 KPA w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu w tym adresu elektronicznego, podając numer sprawy, nazwę i adres przedsięwzięcia; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
W świetle art. 33 KPA strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt.
Zgodnie z art. 40 KPA pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia w Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest zobowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 KPA – zawiadomienie zostaje zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, tablicy ogłoszeń terytorialnie odpowiedniego sołectwa oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka pod adresem http://bip.ug.narewka.wrotapodlasia.pl/. Zgodnie z art. 49 KPA zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka.
Zawiadomienie – obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu 12-03-2021
Otrzymują:
- Wnioskodawca,
- Strony postępowania administracyjnego – właściciele nieruchomości,
- Strony postępowania administracyjnego poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA,
- Sołtys Sołectwa Zabłotczyzna, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa,
- Sołtys Sołectwa Podlewkowie, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa.
- a/a
W związku z obowiązkami określonymi w art. 13 oraz 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1) informuję:
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH STRON POSTĘPOWANIA |
|
Tożsamość Administratora Danych |
Administratorem danych osobowych Stron postępowania jest Gmina Narewka Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób: · listownie na adres: ul. . Białowieska 1, 17-220 Narewka · przez e-mail: iod_ug_narewka@podlaskie.pl · telefonicznie: 85 682 98 80 |
Inspektor Ochrony Danych |
W Gminie Narewka Urzędzie Gminy Narewka został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. Z inspektorem możesz się skontaktować: · pisząc e-mail na adres iod_ug_narewka@podlaskie.pl |
Cel przetwarzania danych osobowych Stron postępowania |
Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania, w celu wydania decyzji administracyjnej o środowiskowych uwarunkowaniach |
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Stron postępowania |
Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. |
Okres przechowywania danych osobowych Stron postępowania |
Dane osobowe Stron postępowania będą przetwarzane przez Gminę Narewka, Urząd Gminy Narewka przez minimum 10 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy dane osobowe Stron postępowania będą przetwarzane przez Gminę Narewka, Urząd Gminy Narewka przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przetwarzane wieczyście. |
Odbiorcy danych osobowych Stron postępowania |
Będziemy przekazywać dane osobowe Stron postępowania: · naszym dostawcom usług IT, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami, · podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. |
Źródło pochodzenia danych osobowych Stron postępowania |
Źródłem przetwarzania, przez Administratora Danych, danych osobowych Stron postępowania są wypisy z ewidencji gruntów i budynków załączone do dokumentacji złożonej przez Wnioskodawcę. |
Prawa Stron postępowania związane z przetwarzaniem ich danych osobowych |
Stronom postępowania przysługują następujące prawa związane · prawo dostępu Stronom postępowania do ich danych osobowych, · prawo żądania sprostowania przez Strony postępowania ich danych osobowych, · prawo żądania ograniczenia przetwarzania przez Strony postępowania ich danych osobowych. |
Prawo wniesienia skargi |
Stronom postępowania przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
Metryka strony