OS.6220.6.2021 OBWIESZCZENIE o wszczęciu postępowania polegającego na przebudowie drogi gminnej Nr 155640B

Narewka dnia 20 września 2021 r.

OS.6220.6.2021

ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania

Zgodnie z art. 61 § 4, art. 49, art. 10 § 1, art. 73 § 1, oraz art. 81 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (t.j.: - Dz. U. z 2021 poz. 735 – zwanej dalej KPA), art. 73 ust. 1 i art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.: Dz. U. 2021 poz. 247 – zwanej dalej ustawą ooś)

zawiadamiam strony postępowania administracyjnego

że na wniosek z dnia 10.09.2021 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 13.09.2021 r.), Powiatu Hajnowskiego, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, z udzielonym upoważnieniem dla Pana Adama Kłoskowskiego działającego w ramach firmy Usługi Wykonawczo-Projektowe Adam Kłoskowski, ul. Świętojańska 12a, 15-082 Białystok, zostało wszczęte postępowanie administracyjne, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „przebudowie drogi gminnej Nr 155640B w ramach zagospodarowania poscaleniowego zlokalizowanej we wsi Tarnopol w gminie Narewka, powiat hajnowski”.

Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 § 1 KPA do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Jednocześnie informuję zgodnie z art. 73 § 1 k.p.a. iż strony postępowania mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy oraz mają możliwość składania uwag i wniosków w Urzędzie Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, pokój nr 4, tel. (085) 682-98-94 w godz. 7:30 – 15:30.

Uwagi i wnioski w przedmiotowej sprawie strony postępowania mogą składać w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.

W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 zaleca się przesłanie uwag i wniosków za pośrednictwem operatora pocztowego lub dostarczenie dokumentów osobiście poprzez złożenie ich w skrzynce podawczej umieszczonej w budynku Urzędu Gminy Narewka przy ul. Białowieskiej 1, 17-220 Narewka lub za pośrednictwem platformy e-PUAP.

W okresie, w którym z powodu wprowadzanych rozwiązań, ograniczeń czy zakazów/nakazów związanych z „COVID -19” ograniczona będzie możliwość osobistego składania uwag i wniosków w sprawie lub zapoznanie się z aktami sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (85 682 98 94 pn-pt od 7.30-15.30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: sekretariat@ug.narewka.wrotapodlasia.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości, ustalenia dogodnego terminu oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt. 62, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 – zwane dalej rozporządzeniem).

Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opinających oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku - ze względu na ochronę środowiska, Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Hajnówce - ze względu na ochronę zdrowia i życia ludzi, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, Zarządem Zlewni w Białymstoku - ze względu na ocenę wodnoprawną. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.

Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 KPA, sprawa zostanie załatwiona w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 35 § 5 KPA, do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Postanowieniem OS.6220.6.2021 z dnia 20.09.2021 r. organ prowadzący postępowanie postanowił przedłużyć termin załatwienia przedmiotowej sprawy do dnia 12.11.2021 r.

Zgodnie z art. 41 § 1 KPA w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu w tym adresu elektronicznego, podając numer sprawy, nazwę i adres przedsięwzięcia; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

W świetle art. 33 KPA strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt.

Zgodnie z art. 40 KPA pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia w Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest zobowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 KPA – zawiadomienie zostaje zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, tablicy ogłoszeń terytorialnie odpowiedniego sołectwa oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka pod adresem http://bip.ug.narewka.wrotapodlasia.pl/. Zgodnie z art. 49 KPA zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka.

Zawiadomienie – obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu

23.09.2021 r.

Otrzymują:

  1. Wnioskodawca,
  2. Strony postępowania administracyjnego poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA,
  3. Sołtys Sołectwa Tarnopol, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa,
  4. Sołtys Sołectwa Nowa Łuka, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa,
  5. a/a.

W związku z obowiązkami określonymi w art. 13 oraz 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1) informuję:

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH STRON POSTĘPOWANIA
PRZEZ GMINĘ NAREWKA, URZĄD GMINY NAREWKA

Tożsamość Administratora Danych

Administratorem danych osobowych Stron postępowania jest Gmina Narewka Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:

·     listownie na adres: ul. . Białowieska 1, 17-220 Narewka

·     przez e-mail: iod_ug_narewka@podlaskie.pl

·     telefonicznie: 85 682 98 80

Inspektor Ochrony Danych

W Gminie Narewka Urzędzie Gminy Narewka został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych.

Z inspektorem możesz się skontaktować:

·     pisząc e-mail na adres  iod_ug_narewka@podlaskie.pl

Cel przetwarzania danych osobowych  Stron postępowania

Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania, w celu wydania decyzji administracyjnej o środowiskowych uwarunkowaniach

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych  Stron postępowania

Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Okres przechowywania danych osobowych  Stron postępowania

Dane osobowe Stron postępowania będą przetwarzane przez Gminę Narewka, Urząd Gminy Narewka przez minimum 10 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy dane osobowe Stron postępowania będą przetwarzane przez  Gminę Narewka, Urząd Gminy Narewka przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przetwarzane wieczyście.

Odbiorcy danych osobowych  Stron postępowania

Będziemy przekazywać dane osobowe Stron postępowania:

·       naszym dostawcom usług IT, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami,

·       podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.

Źródło pochodzenia danych osobowych  Stron postępowania

Źródłem przetwarzania, przez Administratora Danych, danych osobowych  Stron postępowania  są wypisy z ewidencji gruntów i budynków załączone do dokumentacji złożonej przez Wnioskodawcę.

Prawa  Stron postępowania związane z przetwarzaniem ich danych osobowych

Stronom postępowania przysługują następujące prawa związane
z przetwarzaniem ich danych osobowych:

·     prawo dostępu Stronom postępowania do ich danych osobowych,

·     prawo żądania sprostowania przez Strony postępowania ich danych osobowych,

·     prawo żądania ograniczenia przetwarzania przez Strony postępowania ich danych osobowych.

Prawo wniesienia skargi
do organu

Stronom postępowania przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Szymaniuk

Data wytworzenia: 2021-09-23

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data modyfikacji: 2021-09-23

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2021-09-23