Sekretarz


tel. 682-98-91

Zakres czynności Sekretarza Gminy

W zakresie sprawowania funkcji kierowniczej i organizowania pracy urzędu:

  1. prawidłowa organizacja pracy, a w szczególności przestrzeganie przepisów prawa, porządku i dyscypliny pracy, prawidłowe i sprawne załatwianie spraw obywateli oraz ich skarg i wniosków,
  2. przygotowywanie dokumentów z zakresu organizacji Urzędu (statut, regulaminy, zarządzenia) oraz zmian tych dokumentów,
  3. przygotowanie dla potrzeb Rady Gminy i jej organów informacji, projektów uchwał oraz opracowywanie zarządzeń Wójta Gminy właściwych dla stanowiska pracy,
  4. uczestniczenie w Sesjach Rady Gminy i jej Komisjach,
  5. nadzór nad rozpatrywaniem i załatwianiem interpelacji, wniosków radnych,
  6. organizowanie pracy i nadzór nad pracą praktykantów i stażystów,
  7. współpraca z sołectwami, współorganizowanie zebrań wiejskich,
  8. wykonywanie poleconych przez Wójta zadań z zakresu obrony cywilnej, spraw obronnych i wojskowych oraz zarządzania kryzysowego,
  9. iwspółpraca z sąsiednimi gminami i podmiotami i partnerami zagranicznymi,
  10. jwspółdziałanie z organami kontroli państwowej oraz organami ścigania,

W zakresie nadzoru, kontroli i instruktarzu:

  1. nadzorowanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych skierowanych do Wójta przez organy kontroli zewnętrznej,
  2. sprawowanie nadzoru nad stosowaniem przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego na wszystkich stanowiskach pracy,
  3. nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  4. przeprowadzanie bieżących kontroli wewnętrznych w Urzędzie Gminy,
  5. kontrola pomieszczeń biurowych w zakresie zabezpieczenia dokumentów, pieczęci, druków i komputerów,
  6. współdziałanie w organizacji szkoleń pracowników Urzędu,
  7. udzielanie pracownikom instruktażu w zakresie organizacji pracy, funkcjonowania Urzędu, trybu załatwiania spraw obywateli oraz współdziałania z Radą Gminy w zakresie wykonywania jej zadań,
  8. nadzorowanie pracy pracowników urzędu w zakresie prowadzonych przez nich spraw,
  9. inicjowanie wdrażania w życie nowoczesnych rozwiązań i metod pracy,
  10. sprawowanie nadzoru organizacji i przeprowadzania wyborów w granicach określonych w obowiązujących przepisach prawa do organów samorządu terytorialnego, Sejmu i Senatu, wyborów Prezydenta RP., wyborów do Parlamentu Unii Europejskiej, Izb Rolniczych oraz przeprowadzania referendum,
  11. nadzorowanie pełnego wdrożenia zasad ochrony danych osobowych oraz dostępu do informacji publicznej,
  12. udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej

W zakresie oświaty:

  1. realizacja zadań nałożonych na gminę wynikających z ustawy o systemie oświaty i Karcie Nauczyciela,
  2. koordynacja działań związanych z ustaleniem sieci publicznych szkół,
  3. koordynacja działań związanych ze sporządzaniem arkuszy organizacji szkoły,
  4. przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego,
  5. nadzór nad organizowaniem konkursów na dyrektora szkoły,
  6. współpraca z Kuratorium Oświaty i innymi organami zajmującymi się sprawami oświaty,
  7. inne sprawy dotyczące zagadnień związanych z oświatą,
  8. prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem i zwrotem kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
  9. prowadzenie Systemu Informacji Oświatowej

W zakresie kadr:

  1. przygotowywanie i przedstawianie do decyzji wójtowi dokumentów płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków stażowych,
  2. dokonywanie okresowej oceny pracowników samorządowych zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Wójta gminy,
  3. prowadzenie postępowań dotyczących wypadków przy pracy,
  4. sporządzanie szczegółowego podziału czynności w odniesieniu do poszczególnych stanowisk pracy,
  5. sporządzanie deklaracji do PFRON,
  6. przygotowywanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowania konkursowego na wolne stanowisko pracy w urzędzie oraz na kierownicze stanowiska w jednostkach organizacyjnych,
  7. prowadzenie rejestru absencji chorobowych pracowników,
  8. prowadzenie rejestru wyjść prywatnych pracowników w godzinach pracy oraz rejestru wyjść służbowych poza siedzibę urzędu,
  9. udzielanie urlopów pracownikom,
  10. opracowywanie wniosków na odznaczenia państwowe, resortowe i regionalne,

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Data wytworzenia: 2018-03-29

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2003-09-23

Data modyfikacji: 2020-01-22

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2003-09-23